کد خبر: ۳۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۰

نخستين مجمع عمومي انجمن تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : در اين مجمع كه با حضور اغلب فعالان حوزه تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد، اميرمشهدي عباس، به عنوان يكي از اعضايي كه در شكل‌گيري اين جلسه تلاشهاي زيادي كرده بود، گفت: اين انجمن بايد مدتها پيش راه‌اندازي مي‌شد ولي به دلايل متعددي اين اتفاق نيافتاد ، تا اينكه ما به همراهي افرادي چون رضا فياضي، ناصر آويژه،محمد گلي، علي فروتن، هنگامه مفيد، آزاده پورمختار، بهرام شاه محمدلو، پريسا مقتدي و داوود كيانيان جلساتي را برگزار كرديم و درباره ضرورتهاي تشكيل چنين انجمني به بحث پرداختيم و در نهايت بعد از رايزني‌هايي كه با خانه تئاتر داشتيم تصميم به برگزاري اين مجمع گرفتيم تا ما هم به زودي به يكي از انجمنهاي مستقل تحت پوشش خانه تئاتر تبديل شويم.

وي به لزوم برگزاري چنين محملي اشاره كرد و گفت: قرار است در اين جلسه بعد از شنيدن نظرات مخالف و موافق حاضران، هيات موسس اوليه را جهت نگارش آيين‌نامه داخلي انتخاب كنيم و سپس آن را به تصويب هيات مديره خانه تئاتر برسانيم و در ادامه آن هيات مديره انجمن را در جلسه نهايي انتخاب كنيم.

رضا فياضي، بازيگر پيشكسوت تئاتر كودك هم در ادامه اين نشست، گفت: با توجه به وضعيت موجود تئاتر كودك و نوجوان اين ضرورت حس مي‌شود كه انجمني براي حمايت از فعالان اين حوزه تشكيل شود تا از طريق آن ما بتوانيم از حقوق مالي و معنوي اين افراد دفاع كنيم و با قدرت بيشتري فعاليت داشته باشيم.

پريسا مقتدي،ديگر عضو پيگيري كننده تشكيل اين انجمن هم اضافه كرد: در مدتي كه مديريت تالار هنر را به عهده داشتم، در برخورد با مديريتهاي متفاوت مركز هنرهاي نمايشي، كاملا مشهود بود كه تئاتر كودك و نوجوان چندان جدي گرفته نمي‌شود و از اين جهت تئاتر كودك در اين اواخر تك صدايي شده بود وهمه فعاليتهاي آن به تالار هنر خلاصه مي‌شود ولي خوشبختانه در دوره آقاي پارسايي و با توجه خاص ايشان به اين حوزه ما تصميم گرفتيم كه براي متمركز كردن فعاليتهاي‌مان اين انجمن را راه‌اندازي كنيم.

وي ادامه داد: در شرايط فعلي ما الزاما احتياج به يك ارگان مشخص براي هدايت اين گونه تئاتر داريم ولي قطعا نقاط قوت و ضعف اين انجمن را خود اعضاي آن تعيين خواهند كرد و تنها با پيگيري‌هاي آنها است كه ما مي‌توانيم در مورد شيوه‌نامه دستمزدي، شرايط اجراي گروه‌ها و ... به نتايج قابل قبولي برسيم.

قدرت‌ا... دلاوري، بازرس خانه تئاتر هم با اظهار خوشحالي از حضور تعداد زيادي از فعالان حوزه تئاتر كودك و نوجوان، گفت: اميدواريم اين تعداد افرادي كه امروز در اين جلسه حضور دارند همواره در كنار اين انجمن باشند و نشان دهند كه تئاتر كودك و نوجوان نيز به اندازه ساير انجمن‌ها اهميت دارد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه 17 نفر از اعضا خود را كانديد كردند كه بعد از انتخاب رضا فياضي، داوود كيانيان، منوچهر ا كبرلو، عادل بزدوده،‌ عباس جهانگيريان، منصور خلج، اميرمشهدي عباس، ناصر آويژه و پريسا مقتدي به عنوان هيات موسس اوليه انجمن تئاتر كودك و نوجوان انتخاب شدند.

بر اساس اين گزارش قرار است اين افراد طي جلساتي آيين‌نامه داخلي انجمن را تدوين كنند و بعد از تاييد هيات مديره اصلي خانه تئاتر در مجمع ديگري آن را به تصويب اعضا برسانند و در نهايت هيات مديره انجمن تئاتر كودك و نوجوان را انتخاب كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین