کد خبر: ۳۶۰۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

فرمانده نیروی زمینی ارتش: بر فعالیت تكفیری‌ها اشراف اطلاعاتی داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای اطلاعاتی ارتش و سپاه بر كوچك ترین فعالیت گروه‌های تكفیری اشراف دارند و هر گونه تهدید آنان پشت مرزها نابود می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر احمدرضا پوردستان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و در آستانه روز 29 فروردین (روز ارتش ) افزود: ملت بزرگ ایران نگران نباشند، تمام حركت های دشمن در زمین، هوا و دریا رصد، توسط كارشناسان اطلاعاتی، تحلیل و ظرفیت های دفاعی، متناسب با تهدیدها آماده می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ، گروه های تكفیری را تهدید اصلی امروز كشورعنوان كرد و همچنین گفت: ارتش جمهوری اسلامی همیشه آماده است و هیچگاه غافلگیر نمی‌شود. 

وی افزود: همه می دانیم كه جنگ های غربی ها در افغانستان و عراق به قصد ایران شروع شد؛ اما 180 هزار نیرو با چندین هزار ناوهواپیمابر برای افغانستان و عراق نبود بلكه برای مقابله به جمهوری اسلامی ایران آمده بودند اما بعد از 14 سال كه قدرت ایران را دیدند، منصرف شدند و به سمت تكفیری ها روی آوردند.

پوردستان خاطرنشان كرد: دشمنان، وقتی رهبری هوشمند و خردمند ایران را دیدند وقتی ملت ولایتمدار را دیدند كه پشت سر رهبرشان هستند و می گویند از تو یك اشاره از ما به سر دویدن و وقتی دیدند كه نیروهای مسلح در سپاه و ارتش در اوج آ‌مادگی هستند‌، مفتضحانه منطقه را ترك كردند.

وی افزود: اكنون دست به دامن نیروهای تكفیری شده اند، تهدید اصلی امروز جنگ نیابتی است كه غربی ها به كمك تكفیری ها به راه انداخته اند اما نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر تمام آنها اشراف دارند و همه این تهدیدها قبل از ‌آنكه مرزهای جمهوری اسلامی ایران برسد،‌ نابود می شود.

امیر پوردستان اضافه كرد: استكبار از اول انقلاب اسلامی از این انقلاب ناخرسند بود و همه انرژی خود را به كار گرفت كه این نهال راساقط كند؛ ‌از ابتدای انقلاب حركت آمریكایی ها حركت هایی برای براندازی بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو كشوری كه در مخاصمه اند،ممكن است محدودیت های تجاری و بازرگی ایجاد كنند؛ ‌اما هدف آمریكا از اول این بود كه ریشه را بزند، كشور را محاصره اقتصادی كرد، تمام كریدورهای اقتصادی را بست، سیاست منزوی سازی را اجرا كرد و اجازه نداد هیچ كشوری با ایران رابطه برقرار كنند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: ضربه نهایی دشمن این بود كه می خواستند ایران را خلع سلاح كنند، آمریكایی‌ها از اول می خواستند نظام نوپای جمهوری اسلامی را خلع سلاح كنند؛ شعار انحلال ارتش را اوایل انقلاب به همین منظور سردادند و در روزنامه‌های وابسته هم این را تكرار كردند كه كشور نیازی به ارتش ندارد.

پوردستان یاد آور شد: كسانی كه این حرف ها را می زدند، همین افرادی بودند كه امروز می‌گویند، موشك نمی‌خواهیم، اما این توطئه هم با فراست امام خامنه ای در آن زمان خنثی شد،بزرگان انقلاب، توطئه را شناسایی كردند و برای یك تصمیم سازی حكمیانه نزد حضرت امام خمینی(ره) رفتند و امام با یك تصمیم شجاعانه، 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری كردند.

پوردستان افزود: امام(ره) با این تصمیم به ارتش جمهوری اسلامی جان تازه داد . همه تلاش در دوره شاهنشاهی این بود كه بین ارتش و مردم دره‌ای و فاصله ایجادكند؛ اما امام(ره) بین ارتش و مردم پیوند زدند و با این تصمیم، ارتش در خدمت اسلام به رسالت و ماموریت تاریخی خود به شایستگی ادامه داد.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: ارتش بعد از انقلاب دو كار عمده كرد؛ در روزهای آغازین انقلاب اولین اقدام ارتش كمك به تشكیل سپاه بود، فرمان امام (ره) برای تشكیل سپاه صادر شده بود و نیروهای ارتش برای تشكیل سپاه به كمك آمدند.

پوردستان گفت: شهید نامجو و شهید كلاهدوز، نیروهای ارتش را نیز در سپاه بكارگیری كردند، تعدادی از همین نیروها در دانشگاه امام علی(ع) ثبت نام كردند و به این ترتیب هم سپاه شكل گرفت و هم ارتش جان تازه ای پیدا كرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: دومین اقدام اساسی ارتش در آغاز انقلاب مقابله جدی با ضد انقلاب بود؛ وقتی ضد انقلاب با ترور به نتیجه نرسید در مناطق مرزی نیروهایشان را ساماندهی كردند و لباس بلوچی، كردی و عربی به تن نیروهایشان كردند.

وی گفت: اولین نیروی منسجمی كه به مقابله با ضد انقلاب در غرب كشورآمدند، یگان های ارتش جمهوری اسلامی بودند كه در ارومیه، پاوه، كردستان، دشمنان را نابود كردند و در همان 18 ماه اول انقلاب، ارتش ‌ 2 هزار شهید به انقلاب تقدیم كرد كه 44 تن از این شمار خلبان و كمك خلبان و از نیروهای هوانیروز بودند.

پوردستان اظهاركرد: بعد از این واقعه شاهد ترفند جدید آمریكایی بودیم، صدام را تشویق كردند به ایران حمله كند و باز هم ارتش در مقابل آن صف آرایی كرد.

وی گفت: روز 29 فروردین روز نیروی زمینی هم هست. نیرویی كه در تمام سال های دفاع مقدس از مرز مشترك ایران، تركیه و عراق تا جنوبی ترین نقطه مرزی با عراق مسئولیت حفاظت ار مرزها را به عهده داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان كرد: ‌ارتش در دفاع مقدس، 2.5 میلیون سرباز را آ‌موزش داد و به جبهه فرستاد؛ سربازانی كه نه تنها 24 ماه خدمت می كردند كه 6 ماه هم برای خدمت احتیاط در جبهه می ماندند. در مجموع 250 لشكر را وارد جنگ كردیم.

به گزارش ایرنا، پوردستان ادامه داد: نیروهای ارتش در تمام انواع عملیات شركت داشتند، نیروی زمینی حتی در عملیاتی كه سپاه انجام می‌داد هم در كنار نیروهای سپاه حضور داشت و نیروی زمینی،هوانیروز و توپخانه ارتش در عملیات سپاه همراه بودند.

وی گفت: از 48 هزار شهید ارتش 46 هزار شهید مربوط به نیروی زمینی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین