کد خبر: ۳۶۱۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

سیف در واشنگتن‌: شركای خارجی ایران در پسا‌تحریم بازگشته‌اند

رئیس كل بانك مركزی در حاشیه اجلاس بهاره بانك جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن، موقعیت مطلوب ایران را مرهون پیشرفت‌های مثبت دو سال گذشته خواند و افزود: ارتقای وضعیت ایران در سطح بین المللی موجب شده كه در دوران پساتحریم با شركای خارجی خود دوباره همكاری كنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
ولی الله سیف كه به همراه هیاتی به آمریكا رفته است، روز پنج شنبه در دیدار با با 'جك لو' وزیر خزانه داری این كشور افزود: هدف ما استفاده كامل از ظرفیت عظیم تجاری، سرمایه‌گذاری و تامین مالی در اقتصاد 1.4 تریلیون دلاری ایران است.

سیف همچنین با شركت در نشست «MD» در حضور وزرا و مقامات دولتی كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن تبریك انتصاب مجدد رییس صندوق بین المللی پول گفت: در دو سال گذشته، بانك مركزی ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در بازگرداندن ثبات اقتصادكلان، بهبود مدیریت بودجه ای و تقویت سیستم بانكی داشته و همچنین در پیشبرد اصلاحات ساختاری به منظور افزایش فرصتهای شغلی و كاهش وابستگی اقتصاد به نفت موفق بوده ‌است.

رییس شورای پول و اعتبار، با بیان اینكه دستیابی به این اهداف آسان نبود و افت بهای نفت نیز كار را به مراتب سخت‌تر كرد، افزود: با این وجود، در پی لغو تحریم‌های اقتصادی، انتظار می رود رشد اقتصادی ایران در سال‌های 2017-2016 به حدود 5 درصد برسد ضمن آنكه به موجب اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی توسط بانك مركزی ایران و افزایش اعتبار این بانك، پیش بینی می شود نرخ تورم تا پایان سال 2017-2016 تك‌رقمی شود.

سیف با استقبال از مواضع و سیاست های صندوق بین المللی پول تصریح كرد: ما از فراخوان صندوق برای اشتراك تلاش‌ها در جهت تقویت رشد اقتصادی جهان، تقویت ثبات مالی وبرقراری مكانیزم صحیح به منظور جلوگیری از بحران و تامین امنیت مالی، حمایت می‌كنیم.

وی افزود: كاهش ریسك از مواردی است كه صندوق بین المللی پول پیگیری می‌كند و ما نیز به موضع كاهش ریسك اهمیت زیادی می دهیم و منتظر مشاركت صندوق در این زمینه هستیم.

به گزارش بانك مركزی، رئیس كل بانك مركزی با بیان اینكه ما به موضوعاتی مانند تنوع سازی اقتصادی، اثرات سرمایه گذاری عمومی و رشد اقدامات منطبق با بودجه كه صندوق روی آن‌ها كار می‌كند، علاقه مند هستیم، افزود: باید اعلام كنم كه دولت ایران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد كلان، سیاست های مالی و سیاست‌های ساختاری برای تولید منابع جدید رشد ملی، ثابت قدم خواهد بود و از این راه به رشد بیشتر اقتصاد جهانی كمك می‌كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین