کد خبر: ۳۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

سازمان ملل: تنها داعش از اختلافات عراقی‌ها سود می‌برد

هیات سازمان ملل برای کمک به عراق "یونامی" نگرانی عمیق خود را نسبت به بحران سیاسی دنباله دار در عراق ابراز کرد و از رهبران عراقی خواست به گفتگویی سازنده برای حل اختلافاتشان بپیوندند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه العربیه، جورج باستین، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق و قائم مقام رئیس این هیات در بیانیه‌ای عنوان داشت، این بحران تهدید می‌کند که نهادهای دولت فلج شوند و روحیه وحدت ملی تضعیف شود و در این در حالی است که تمامی تلاش‌ها برای مبارزه با داعش و اجرای اصلاحات و رشد اقتصاد و بازگرداندن حیات و نشاط به عملکرد دولت صورت می‌گیرد.

وی افزود: تنها طرفی که از دودستگی‌ها و آشوب سیاسی و همچنین از تضعیف دولت و نهادهای آن بهره می‌برد، داعش است و ما باید اجازه ندهیم که این امر رخ دهد. عراق از مرحله بسیار دشواری در تاریخ خود عبور می‌کند و در حال حاضر مهم این است که نمایندگان منتخب عراقی و رهبران سیاسی این کشور به روند مذاکراتی بپیوندند که با هدف دست یابی به راه حل‌هایی است که مبتنی بر اصول دموکراسی و قانون است.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نسبت به اجازه دادن به اختلافات سیاسی برای آن که به سمت طائفه‌گرایی نمود پیدا کنند، هشدار داد و خاطرنشان کرد: روند اصلاحات باید روندی باشد که به یکپارچه سازی طر‌ف‌های کارآمد عراقی‌ و نه متفرق کردن آنها بینجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین