کد خبر: ۳۶۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

صدور کیفرخواست برای زمین‌خواری بزرگ

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«حیدر فتاحی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در گفت‌وگو با میزان از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان این پرونده جرائمی چون زمین خواری به میزان 290 هکتار، تصرف اراضی ملی، جعل اسناد و انتقال مال غیر را مرتکب شده‌اند.

مرداد ماه سال گذشته بود که خبر بازداشت زمین خواران بزرگ شرق تهران از سوی دادستان عمومی و انقلاب پردیس اعلام شد. فتاحی در این خصوص گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دستگاه قضا مبنی بر وقوع یک زمین خواری بزرگ واصل شده بود، دادستان به این موضوع ورود پیدا کرد و در ابتدا یکی از اعضای این باند سه نفره بازداشت شد.

وی با بیان اینکه بعد از دستگیری متهم ردیف اول موفق به شناسایی و بازداشت همدستانش شدیم، افزود: این افراد با استفاده از جعل بعضی از اسناد به تصرف و انتقال زمین‌هایی که بیشتر در حوزه شهر بومهن بود، مبادرت کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس یادآور شد: در ارتباط با این پرونده یک سردفتر خانم نیز به عنوان شریک جرم دستگیر شده است.

فتاحی افزود: با توجه به اعترافات متهمان، آن‌ها 2 سال بر روی این پروژه کار کرده بودند و با شناسایی پلاک‌های ثبتی، داشتن یا نداشتن مالک در آن اراضی را شناسایی کرده و اقدام به جعل وکالتنامه و سندسازی کرده بودند و قصد داشتند که 290 هکتار زمین تصرف شده را بفروشند که با ورود دادستانی به این هدف خود نرسیدند.

وی یادآور شد: در این پرونده چند مدیراجرایی به عنوان مطلع به دادسرا احضار شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین