کد خبر: ۳۶۱۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

سالار عقیلی برای اصفهانی‌ها سنگ تمام گذاشت

کنسرت سالار عقیلی به همراه ارکستر ملی اصفهان و به میزبانی «تالار رودکی» شب گذشته برای سومین شب متوالی روی صحنه رفت.
آفتاب‌‌نیوز : سالار عقیلی به همراه ارکستر ملی اصفهان به میزبانی تالار رودکی ملک‌شهر اصفهان روی صحنه رفت و شب خاطره‌انگیزش را با مردم نصف جهان قسمت کرد.

به گزارش فارس، در ابتدا نوازندگان ارکستر ملی اصفهان با لباس‌ها و پاپیون‌های مشکی روی صحنه تالار می‌آیند و با تشویق پی‌درپی مردم مواجه می‌شوند، سازها یک به یک آماده اجرا می‌شوند و قطعه بی‌کلام ترانه «پیک سحری» به رهبری مرتضی شفیعی گوشنواز حضار می‌شود.

مخاطبان منتظر یک نفر هستند تا بالاخره انتظارها به سر می‌آید و سالار عقیلی با لباسی متفاوت و با ترکیب رنگ مشکی و قرمز روی صحنه نمایان می‌شود، صدای سوت‌ و کف‌های مردم سالن را می‌لرزاند، عقیلی محبت مردم اصفهان را با آهنگ اصیل و ماندگار «به اصفهان رو» با آهنگ‌سازی شهنازی، تنظیم مرتضی شفیعی و شعر ملک‌الشعرای بهار پاسخ می‌دهد.

مردم به وجد آمدند و برای اجرای بعدی لحظه‌شماری می‌کنند، ساغرم شکست ای ساقی... تحفه بعدی عقیلی در تصنیف «طاقتم ده» با شعری از معینی کرمانشاهی است که با آهنگ‌سازی همایون خرم و تنظیم محسن حسینی مخاطبان را مشعوف می‌کند. صدای دست‌ها بلندتر می‌شود و با حکم‌فرما شدن سکوت تصنیف خاطره‌انگیز «از خون جوانان وطن» با شعر و آهنگی از عارف قزوینی این بار با تنظیم مرتضی شفیعی در جان‌ها می‌نشیند.

لحظات ابتدایی کنسرت به جلو می‌رود و «هانیه» قطعه اهدایی سالار عقیلی به جمشید محبی است که در میان جمعیت حضور دارد، مردم او را نیز تشویق می‌کنند و او هم به احترام مردم از جایش برمی‌خیزد؛ حانیه قطعه‌ای زیبا و عاشقانه است که با آهنگ و تنظیم فرید سعادتمند توسط عقیلی اجرا می‌شود که تیتراژ سریال حانیه است.

در این سال‌ها ترانه «خاک مهرآئین» از پرطرفدارترین قطعه‌های عقیلی بود که با آهنگ و تنظیم علی‌اکبر قربانی و شعر اسماعیل فرزانه توسط او، شنوندگان را به شور می‌آورد؛ سالار عقیلی صحنه را موقتا ترک می‌کند تا نوازندگان ارکستر ملی اصفهان طرح‌های متنوع سمفونیک را با دست‌هایی که بر سازهایشان در بده بستانی دقیق جان گرفته مهمان کنند.


تصنیف «بهار دلکش» قطعه بعدی است که با حضور دوباره سالار عقیلی با آهنگ و تنظیم کیوان کیانیان و شعر ملک‌الشعرای بهار اجرا می‌شود. حالا موسم خوشه‌چینی رسیده و قطعه پرطرفدار و دوست داشتنی «خوشه چین» با آهنگ‌سازی روح‌الله خالقی و تنظیم امیر سالمی بر شعر کریم فکور، مخاطبان را با زمزمه و لبخندهای بسیار با خود همراه می‌کند.

نوبت به اجرای قطعه «ایران»(تیتراژ آغازین سریال معمای شاه) می‌رسد، حضار سر از پا نمی‌شناسند و تصمیم بر ایستادن و تشویق طولانی‌مدت سالار عقیلی می‌کنند؛ «وطنم»(تیتراژ پایانی سریال معمای شاه) قرار است آخرین کار اجرایی باشد که با آهنگ‌سازی و تنظیم بابک زرینی و شعر زیبای افشین یداللهی مخاطبان را مثل همیشه از عشق وطن سرشار می‌کند. سالار عقیلی این شعر را به پوری بنایی که در سالن نیز حضور دارد تقدیم می‌کند.

کنسرت به قرار معلوم تمام شده اما صدای دست‌ها و تقاضای ادامه باعث می‌شود اجرای دو قطعه زیبای دیگر از جمله «ایران جوان» با آهنگ‌سازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی نیز توسط سالار عقیلی فضای سالن را لبریز از شور و حماسه ایران کند تا جایی که تشویق مردم در حین اجرای ترانه هم متوقف نشود.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «نوای مهر سپاهان» طی روزهای 26 فروردین در شاهین‌شهر و 27 فروردین در تالار رودکی اصفهان برگزار شده بود که به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم بار دیگر بدون اعلام قبلی شب گذشته اجرا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین