کد خبر: ۳۶۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

جشنواره فیلم استانبول برندگانش را شناخت

جایزه ویژه هیات داوران بخش رقابت بین‌المللی جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول به فیلم «کودکی یک رهبر» اعطا شد.
آفتاب‌‌نیوز :  سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول ترکیه با اعطای جوایز گوناگون از جمله لاله طلایی بهترین فیلم ترکیه‌ای و بین‌المللی پایان یافت.

به گزارش ایسنا، هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم استانبول با بررسی 15 فیلم بخش رقابتی از 14 کشور جهان در نهایت فیلم «هیولای هزار سر» به کارگردانی «رودریگو پلا» از مکزیک را به عنوان برنده جایزه لاله طلایی بهترین فیلم به همراه جایزه 10 هزار یورویی انتخاب کردند.

علاوه‌بر جایزه 10 هزار یورویی که به کارگردان بهترین فیلم بخش رقابت بین‌المللی اعطا شد‌، 10 هزار یورو نیز به توزیع‌کننده این فیلم در ترکیه تعلق خواهد گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران بخش رقابت بین‌المللی جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول به همراه جایزه نقدی 5 هزار یورویی نیز به فیلم انگلیسی- فرانسوی «کودکی یک رهبر» به کارگردانی «برادی کوربت» اعطا شد.

«کودکی یک رهبر» که شرح حال کودکی یک رهبر فاشیست در طول جنگ جهانی اول است، در هفتاد و‌ دومین جشنواره فیلم ونیز برنده جایزه بهترین کارگردانی و جایزه بهترین فیلم اول شد.

اما در بخش رقابت ملی جشنواره فیلم استانبول که ریاست هیات داوران‌ آن برعهده «مژده آر»، بازیگر برجسته سینمای ترکیه بود و نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی نیز یکی از اعطای هیات داوران بود، جایزه لاله طلایی بهترین فیلم از میان 11 اثر بخش رقابت ملی به «دستمال غبار» به کارگردانی «آهو اوزتورک» رسید و جایزه لاله طلایی بهترین کارگردانی نیز به «مصطفی کارا» برای ساخت فیلم «سرمای تقویم» رسید.

جایزه ویژه هیات داوران بخش رقابت ملی جشنواره فیلم استانبول نیز به «بوریس کایا» و «سونر کانر» برای ساخت فیلم «رئوف ، رئوف» اعطا شد.

سی‌وپنجین دوره جشنواره بین المللی فیلم استانبول از تاریخ 7 تا 17 آوریل (19 تا 29 اردیبهشت) برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین