کد خبر: ۳۶۱۷۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

تحقق 93 درصدی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور/ گذشتن صادرات نفت از مرز 2 میلیون بشکه در هر روز

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از تحقق 93 درصدی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد شریعتمداری در حاشیه آیین افتتاح سامانه ارتباطات مردمی رئیس‌جمهور(سامد) در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: تاکنون 93 درصد از مصوباتی که براساس برنامه‌زمان‌بندی شده می‌بایست به پایان برسد 100درصد محقق یا در شرف تحقق هستند و 7 درصد باقی‌مانده نیز که مشکلات و موانع اجرایی داشتند در صدد رفع مشکلات آنها هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های مجاهدانه سرداران دیپلماسی در مذاکرات هسته‌ای، به نتایج اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در نتیجه اجرایی شدن برجام صادرات نفت ایران از مرز دو میلیون بشکه در هر روز گذشته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه صادرات نفتی ایران در دوران تحریم به بین 600تا 700 هزار بشکه کاهش یافته بود، افزود: این کاهش شدید صادرات نفتی علاوه بر تاثیر سوء بر ذخائر ارزی، اداره کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده بود که خوشبختانه با تدبیر دولت یازدهم و تلاش مذاکره‌کنندگان، زنجیرهای تحریم از پای ملت باز شد.

شریعتمداری، از رشد و توسعه صنعت نفت و گاز به عنوان یکی از اولین نتایج مثبت رفع تحریم‌ها نام برد و گفت: علاوه بر این ما در دوران تحریم‌ها در تامین ماشین‌آلات تولید و از جمله کارخانه‌های پتروشیمی که از مهمترین مزیت‌های اقتصادی در ایران است، با مشکل جدی مواجه بودیم و برای تهیه برخی اقلام مورد نیاز ناچار بودیم که ماشین‌آلات را با سه برابر قیمت واقعی آن تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه تا پیش از برجام نیاز صنعت کشور به سختی تامین می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه با اجرای برجام امروز همه این امکانات در دسترس تولیدکنندگان ایرانی است و فضا برای رشد و توسعه مساعدتر شده است.

معاون رئیس‌جمهور، از کاهش نیازمندی‌های مهندسی ایران به دیگر کشورها خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه امروز با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی، توان مهندسی کشورمان افزایش چشمگیری یافته و در قیاس با گذشته نیازمندی مهندسی ما به خارج از کشور کم شده است.

وی از سهولت در تامین نیازهای دارویی کشور خبر داد و گفت: امروز بسیاری از موانع از پیش پای ملت برداشته شده و در تامین کالاهای اساسی و نیازهای صنعتی، معدنی، دارویی، کشاورزی و ...با مشکل مواجه نیستیم.

شریعتمداری ، ریختن ترس بازارهای جهانی از مراوده اقتصادی با ایران را از دیگر نتایج برجام خواند و گفت: در گذشته بازارهای هدف از خرید کالاهای ایرانی ترس داشتند اما با حذف و برداشتن محدودیت‌ها، عرصه برای رونق در این بخش فراهم شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سامد در استان سمنان،گفت: در گذشته سفر مسئولان ارشد و از جمله رئیس‌جمهور به استان‌ها سبب می‌شد که مردم به زحمت بیفتند و برای تحویل نامه‌ها و درخواست‌های خود ساعت‌ها معطل شوند از این رو دولت تدبیر و امید با راه‌اندازی این سامانه این امکان را بوجود آورده تا مردم به سهولت نه تنها درخواست‌ها و مطالبات که پیشنهادات و انتقادات خود را با رئیس‌جمهور در میان بگذارند.

معاون رئیس جمهور از بررسی کلیه درخواست‌ها از سوی یک تیم در رئیس‌جمهوری خبر داد و افزود: همه این درخواست‌ها بررسی و دولت به حد وسع و توان خود در راستای رفع آنها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: مردم در این سامانه می‌توانند پس از تماس درخواست‌های خود را با کاربران در میان گذاشته تا درخواست، پیشنهاد و یا انتقاد آنها ثبت و از سوی مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد. ضمن اینکه یک کد رهگیری به آنها داده می‌شود تا جواب نامه خود را پیگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین