کد خبر: ۳۶۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۱

حبیبی : استناد ناآگاهانه از تفکرات امام در منافات با تفکرات ایشان است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار دانشجوئی آفتاب نجفقلی حبیبی که در کنفرانس خبری انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها سخن می گفت با انتقاد از ايجاد شبهه در تفكر حضرت امام(ره) خاطر نشان کرد : این مسئله می تواند مورد سوء سکولارها شود استناد ناآگاهانه از ديدگاه‌هاي حضرت امام(ره) مبني بر پنهان‌كاري در دفاع از اسلام و طرح جمهوري اسلامي با دليل تعارف و ملاحظات سياسي در منافات با تفكر حضرت امام(ره) است . 

حبيبي ادامه داد : امام(ره) معتقد بودند كه فقيه در همه حوزه‌ها ولايت دارد اما تشكيل حكومت به خواست مردم است. بنابراين از دیدگاه امام حضور مردم را از دل انديشه‌هاي اسلامي بيرون می آید نظريه‌ي ولايت فقيه كه بر مبناي جمهوري اسلامي تحقق مي‌يابد و امام میگفتند براي حفظ جمهوريت اگر اشخاص ولو امام عصر فدا شوند درست است بنابراين در نظرات امام(ره) ابهامي وجود ندارد. 

وی با اشاره به اینکه منتسب کردن این دیدگاه به امام پذیرفته نیست و طراحان این صحبتها می خواهند از قداست امام سوءاستفاده کنند . 

این استاد دانشگاه معتقد است جمهوری اسلامی نتوانسته است آن طور كه بايد و همانگونه كه حضرت امام(ره) مدنظر داشته‌اند، پياده شود، اما اين‌گونه نيست كه بگوييم جمهوري اسلامي مملو از ضعف است و بايد جمهوريت از آن زدوده شود. 

وي با تاکید بر اینکه قانون اساسی هنوز ظرفيت‌هاي اجرا نشده‌اي دارد كه بايد اجرا شود، اما اين به اصول كلي آرمان‌هاي امام ربطي ندارد. وقتي برخي با شمشير تيز نظارت استصوابي مشكلاتي به وجود مي‌آورند نمي‌توان گفت كه جمهوري اسلامي اشكال دارد بايد اجازه دهند كه مردم خود انتخاب كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین