کد خبر: ۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۴

نوای دلنشین محمد رضا شجریان در جشنواره فيلم فجر

آفتاب‌‌نیوز : علاوه بر حضوري كه بعد از سالها رقم مي‌خورد ، در اين فيلم نواي دلنشين استاد محمدرضا شجريان با قطعه زمستان است كه سالها قبل اجراء كرده است را خواهيم شنيد. 

دست‌اندركاران اين فيلم ضمن اجازه ازشجريان از اين قطعه را در چند قسمت فيلم استفاده كرده‌اند. محمدرضا شجريان سالها قبل در فيلم دلشدگان علي حاتمي قطعاتي را اجراء كرده است. 

اين فيلم بنا به گفته كارگردان برداشتي آزاد از«سفر» دولت آبادي است و نام فيلم كه «زمستان است» برگرفته از اشعار«اخوان ثالث» است . 

داستانى كه دولت آبادى در سال 1319 نوشته و در 1352بازنويسى كرده و حالا برداشتى از آن در سال 83 انجام شده است و قرار است قبل از انقلاب را به تصوير بكشد. محمد مهدي دادگو نيز همزمان با فيلمبرداري درگفتگويي درباره تفاوتهاي فيلمنامه و داستان گفته‌ بود: تغيير ماهوي نكرده است. خط قصه پي گرفته شده است، اما با توجه به اينكه ويژگي اصلي سينما اين است كه ديالوگ نسبت به ادبيات كمتر باشد در اين زمينه تغييرات داشته است.
 
در بخشي از داستان سفر محمود دولت آبادي، آمده است: امشب سيزدهمين شبي بود كه «مختار» از غروب - وقتي كه هوا گرگ و ميش مي‌شد - روي خط آهن مي‌آمد، چوبهاي زير بغلش را كنار دستش مي‌گذاشت، دستهايش را زير بغل فرو مي‌برد، چانه‌اش را ميان يقه‌اش جا مي‌داد و به پنجره كوچك خانه‌اش، كه در ته شب مثل چشم بيماري كور سو مي‌زد، چشم مي‌دوزد. 

در«زمستان است» ميترا حجار، عليرضا نيك صولت، سعيد اوركني و اوستا عزيز شاتير به ايفاي نقش مي‌پردازند.
براساس همين گزارش، ملك جهان خزاعي طراح صحنه و لباس مدير فيلمبرداري: محمد داودي - صدابرداران: يدالله نجفي،‌ ناصر شكوهي نيا - مجري طرح: فرشته طائرپور و تهيه كننده: محمد مهدي دادگو هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین