کد خبر: ۳۶۱۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
پدرعلم جراحی اعصاب محیطی درجهان:

ایران درزمینه جراحی مغز و اعصاب پیشرفت شگفت انگیزی داشته است

پدرعلم جراحی اعصاب محیطی در جهان، گفت:ایران در طول سال های گذشته در زمینه جراحی مغز و اعصاب پیشرفت بسیار شگفت انگیزی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : پروفسور هانو میلسی ( Prof Dr Hanno Millesi) درحاشیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم جهانی جراحان مغز و اعصاب در هتل اسپیناس پالاس تهران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، افزود: سطح جراحی مغز و اعصاب در ایران در طول سال های گذشته در مقایسه با سایر كشورها از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینكه، در طول سال های قبل از انقلاب نیز مدت زمانی را در كشور ایران سپری كرده است، اظهاركرد: دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در مقایسه با سایر كشورها از سطح هوشی بالایی برخوردارند.

این پرفسور آلمانی افزود:همین موضوع زمینه تربیت دانشمندان موفق و برجسته ایرانی در زمینه های مختلف پزشكی از جمله جراحی اعصاب محیطی در جهان را فراهم كرده است.
وی ضمن تقدیر از دست اندركاران برگزاری پنجمین سمپوزیوم جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان در كشورمان بویژه قدردانی از زحمات پروفسور مجید سمیعی جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب كشورمان، برگزاری اینگونه گردهمایی ها را در شناسایی و ارائه هرچه بهتر آخرین دستاوردهای علمی دنیا و تبادل آخرین روش ها و تكنیك های جراحی در حوزه علم مغز و اعصاب بسیار ارزشمند دانست.

این دانشمند آلمانی گفت:برگزاری چنین سمپیوزم هایی باعث پیدایش راه های جدیدی در علوم شده و آشنایی هرچه بیشتر جامعه پزشكی بخصوص پزشكان جوان و تازه كار با اینگونه تكنیك ها به طور حتم سبب گسترش و پیشرفت علم پزشكی می شود.
پدر علم جراحی اعصاب محیطی در جهان افزود: جامعه پزشكی در اینگونه سمپوزیوم ها برای شناسایی بهترین و موثرترین روش های جراحی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها تلاش خواهد كرد.

وی با تاكید براینكه، برگزاری چنین همایش های بزرگی تنها محدود به كشور برگزار كننده نخواهد بود، گفت: بعنوان مثال برگزاری پنجمین سمپوزیوم جراحان مغز و اعصاب و جمع شدن جمع كثیری از متخصصان این رشته در ایران در انتقال تجربیات اساتید به دیگر كشورها كمك شایانی خواهد كرد.

پرفسور میلسی افزود:در صورتیكه اگر همین جراحان در كشور خودشان باشند تصور می كنند كه روش های مورد استفاده آنها در جراحی بهترین شیوه است، اما هنگامی كه این متدها در یك مجمع بزرگ علمی جهانی در معرض متخصصان و دانشمندان سایر كشورها قرار گیرد، ضمن ارزیابی در ارتباط با آن بحث های جدی و راه گشایی صورت می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به سخنرانی امروز خود در زمینه جراحی اعصاب شانه و بحث و تبادل نظر متخصصان حاضر در این نشست پس از سخنرانی اظهار كرد: این یك تنها نمونه است و موارد شبیه آن در اینگونه همایش های بزرگ به طور مرتب مطرح می شود.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب جهان به همت دانشگاه علوم پزشكی تهران، انجمن اروپایی جراحان مغز و اعصاب، معاونت علمی ریاست جمهوری و مركز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشكی تهران ۲۹ فروردین الی ۳ اردیبهشت سالجاری در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
وقتی بافت عصبی بهم دیگرجوش نمیخورند جراحی عصب ،مغز یک طنز است . کار این گروه را جراح عمومی هم مهارت و دانش انجام دارد . عقلانه است بودجه ها صرف سلامت مادران حامله وهمچنین نوزادان
که اینده ایران سالم به انها بستگی دارد ، بشود. اگر تمام بخشهای مرتبط به جراحی مغز تعطیل شود هیچ اتفاقی نمیافتد . تخصص داخلی اعصاب وجراحی عمومی همه چیز ونیاز ها را پوشش میدهند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین