کد خبر: ۳۶۱۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

نخست وزیر سابق قطر: ایرانیان باهوش، صبور و بهترین مذاكره كنندگان هستند

وی در رابطه با روابط كشورهای شورای همكاری خلیج فارس با ایالات متحده گفت: ما اعراب همانند یك شریك قابل اعتماد برای امریكا ظاهر نشدیم.
آفتاب‌‌نیوز : نخست وزیر سابق قطر با اشاره به مذاكرات جمهوری اسلامی ایران با قدرت های جهانی گفت :باید به یك چیز اعتراف كنم و آن این است كه ایرانیان باهوش تر و صبورتر از ما بوده، و مذاكره كنندگان بسیار خوبی هستند.

به گزارش ایرنا حمد بن جاسم آل ثاني، در گفت و گو با روزنامه فاینانشال تایمز انگلستان اظهار كرد: ببینید ایرانیان چند سال با قدرت های جهانی به مذاكره نشستند؛ فكر می كنید یك دولت عربی قادر است تا این مدت مذاكره كند؟

وی در رابطه با روابط كشورهای شورای همكاری خلیج فارس با ایالات متحده گفت: ما اعراب همانند یك شریك قابل اعتماد برای امریكا ظاهر نشدیم.

باید روابط ممتازی با ایالات متحده داشته باشیم، اما این كشور همانند گذشته به منطقه ما نمی آید. به هیچ وجه توازنی در روابط اعراب و ایالات متحده وجود نداشته است. بطوری كه برای 30 سال قیمت نفت را در جهت مصالح آنان كنترل كردیم، اما در مقابل چه بدست آوردیم؟

حمد بن جاسم افزود: زمانی كه قیمت نفت در حال افت شدید بود، می گفتند قیمت را كنترل كنید و در زمان افزایش بهای نفت ما را به انحصار متهم می ساختند و می گفتند حق چنین كاری را ندارید.

نخست وزیر پیشین قطر در بخش دیگری از گفت و گوی خود در رابطه با اختلاف با عربستان در بازه ای زمانی بر سر مدیریت مساله سوریه تصریح كرد: موضوعی را شاید برای نخستین بار می خواهم مطرح كنم؛ در سال 2012 زمانی كه درگیر مساله سوریه شدیم چراغ سبز به ما نشان داده شد تا این موضوع را قطر مدیریت كند، اما پس از آن تغییراتی در سیاست های عربستان ایجاد شد و این كشور نسبت به این كه می خواهد قطر در پشت صحنه باشد ما را مطلع نساخت. به همین جهت موضوع به این شكل ادامه پیدا كرد كه ما در رقابت با آنها بودیم و این درست نبود.

وی در ادامه مورد این كه آیا در لیبی نیز چنین چیزی رخ داد كه قطر و امارات هریك از گروهی حمایت می كردند، گفت: در لیبی نیز آشپزهای زیادی بودند و به همین دلیل غذا خراب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
منظورش احمدی نژاد و جلیلی نیست ها - منظورش هاشمی و روحانی و ظریف است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین