کد خبر: ۳۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

نان گران نمی‌شود/ تخفیف قیمت گندم برای نانوایان

با توجه به اینکه واردات گندم در سال جاری ممنوع اعلام شده است، رییس اتحادیه نان‌های فانتزی گفت: از این پس به صنایعی که گندم و آرد آزاد استفاده می‌کنند هر کیلوگرم گندم با تخفیف 350 تومانی، به قیمت 900 تومان عرضه می‌شود که همین اقدام دولت مانع از افزایش قیمت نان شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس بخشنامه هیات دولت، قیمت گندم یارانه‌ای همانند سال های گذشته است ولی گندم آزادی که به قیمت 1250 تومان خریداری می کردیم با توجه به ممنوعیت واردات گندم، از این پس کیلویی 900 تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: دولت به صنایعی مثل نانوایان یا قنادان که گندم و آرد آزاد استفاده می‌کنند گندم را به قیمت جهانی یعنی کیلویی 900 تومان می‌فروشد و همین موضوع باعث می‌شود افزایش قیمت نان در سال جاری نداشته باشیم.

کرمی گفت: با توجه به این‌که همه ساله هزینه‌های کارگری، بیمه و سایر مولفه‌های تولید افزایش می‌یابد با کاهش قیمت گندم، نرخ نان در سال جاری افزایش نمی‌یابد.

رییس اتحادیه نان‌های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) بیان کرد: البته بهتر بود دولت یکسان‌سازی را در همه نانوایی‌ها اعمال می‌کرد، چراکه با این کار دیگر نانوایی‌های دولتی نمی‌توانستند آردهای یارانه‌ای خود را به قیمت بالایی به نانوایی های آزادپز شده بفروشند و رقابت سالمی به وجود می‌آمد.

وی با بیان این‌که 100 درصد نانوایی‌های فانتزی آزادپز شده‌اند، اظهار کرد: 15 درصد از کل نانوایی‌ها آزادپز شدند که البته روند آزادپزی نانوایان متوقف شد.

کرمی با بیان اینکه نان تست، نان بربری، ساندویچی و باگت از پرمصرف‌ترین نان‌های فانتزی محسوب می‌شوند، درباره قیمت گذاری نان های فانتزی نیز توضیح داد: با توجه به بخشنامه دولت، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها نمی‌توانند نرخ رسمی را به تمام واحدهایشان اعلام کنند و هر واحد صنفی براساس آنالیزی که انجام می‌دهد قیمت‌گذاری خود را اعمال می‌کند.

او درباره تفاوت قیمت نان در مغازهای مختلف گفت: با توجه به این‌که واحد صنفی در کدام منطقه تهران قرار گرفته و نرخ اجاره و دیگر هزینه‌های جانبی آن متفاوت است، قیمت‌ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند ولی اختلاف چندانی ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین