کد خبر: ۳۶۲۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
دیدار ظریف و کری درباره اجرای برجام

ظریف: درباره‌ روند صحیح اجرای برجام گفت‌وگو کردیم/کری: به نتایج خوبی در مورد اجرای توافق هسته‌ای رسیدیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که در دیدار با همتای آمریکایی‌اش درباره‌ اطمینان از این که ایران به منافع مورد نظر در برجام دست پیدا کند، گفت‌وگو کرده‌اند. وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: در حال حاضر روی جوانب مختلف دسترسی ایران به گردش مالی دلار و دارایی های بلوکه شده کار می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در نیویورک دیدار و درباره‌ روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) رایزنی کردند.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه ایران پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:‌ محور اصلی این گفت‌وگوها نحوه اجرای درست برجام به طوری بود که طرفین به ویژه مردم ایران بتوانند به منافعی که طبق این توافق حق‌شان است دست یابند.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا در این رایزنی‌ها موضوعاتی دیگری مطرح شده است، گفت: این گفت و گوها عمدتا روی برجام و نحوه صحیح اجرای آن متمرکز بود تا طرفین این توافق بتوانند در سایه‌ آن به منافعی که حق مسلم شان است دست پیدا کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در مقر سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است و در حاشیه این اجلاس با همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کری نیز بعد از جلسه اش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: به نتایج خوبی در اجرای توافق هسته ای رسیدیم.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دسترسی ایران به گردش دلار پرسیده بود، افزود: هر دو کشور برای اجرای برجام و کاهش تحریم ها تاکید دارد.

جان کری به خبرنگاران گفت: در حال حاضر روی جوانب مختلف دسترسی ایران به گردش مالی دلار و دارایی های بلوکه شده کار می کنیم.

وی تاکید کرد: قرار است در جلسه آینده خود با جواد ظریف روز جمعه مباحث بیشتری درباره این موضوع مطرح کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
1
4
آقای ظریف خسته نباشی برادر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین