کد خبر: ۳۶۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۲

تلاش برای محدود کردن نمایندگان توهم است

آفتاب‌‌نیوز : نماینده تبریز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: در طرح آیین نامه جدید مجلس نحوه طرح سوال نمایندگان از وزیران تغییر کرده و سوال تا حد استیضاح موثر شده است لذا تلاش برای محدود کردن نمایندگان یک توهم است. 

وی افزود: کمیسیون تدوین آیین نامه مدتی طولانی برای اصلاح این آیین نامه کار کرده و حدود 180 مورد اصلاحات روی آن انجام داده که 30 مورد از آن به مواد اساسی آیین نامه بوده است. 

میرتاج الدینی گفت: تقویت آیین نامه و آماده کردن بستر مناسب برای انجام وظایف نمایندگان و تسهیل بستر طرح سوال نمایندگان از وزیران، از محورهای کار کمیسیون برای اصلاح آیین نامه بود. 

نماینده تبریز اضافه کرد: اگر قرار باشد تمام این 180 مورد دوباره در مجلس مطرح شود، زمان زیادی صرف رسیدگی به آن خواهد شد. 

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: اگر این طرح دوباره در مجلس مطرح شود به احتمال زیاد در ضمن رسیدگی نظرات مختلفی در هر مورد اصلاحی آیین نامه مطرح شده و پیشنهادات زیادی ارائه خواهد شد. 

وی اظهار داشت: این کار دو اشکال عمده دارد. یکی این که ممکن است تا دو ماه از وقت مجلس را به خود اختصاص دهد و با توجه به این که این مساله یک بحث داخلی مجلس است برای نمایندگان جذابیتی ندارد. 

میرتاج الدینی افزود: دوم این که ممکن است در بررسی مجدد همه مواد در مجلس، یکپارچگی موجود در طرح فعلی کمیسیون تدوین آیین نامه در اثر کاستن و افزودن موادی به طرح از بین برود. 

نماینده تبریز گفت: در جلسه غیر علنی صبح امروز نظر عده ای از نمایندگان این بود که اصل رای گیری نسبت به این طرح نیاز به رای دو سوم نمایندگان نداشت و با یک دوم آراء نیز می شود این طرح را تصویب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین