کد خبر: ۳۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۲۴

نیازی: من شاگردان مصباح را نمی شناسم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی ما محمد نیازی رئیس سازمان بازرسی کل کشور مهم ترین وظیفه این سازمان در مبارزه با مفاسد اقتصادی را آسیب شناسی بروز مفاسد، عنوان و تصریح کرد: بازرسی کل کشور 54 نقطه آسیب پذیر را در حوزه مفاسد اقتصادی شناسایی و معرفی کرده است.
وی اظهار داشت: علت بروز برخی مفاسد اقتصادی ساختار اجرایی کشور است و ریشه برخی دیگر از مفاسد به اشخاص باز می گردد که این عوامل توسط سازمان بازرسی کل کشور شناسایی شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در عین حال متذکر شد: همه باید مراقب باشند تا بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی سیاسی نشود و به فرجام برسد.
نیازی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چند درصد انتقادات از رئیس قوه قضائیه سیاسی است گفت: اکثر نقدها و مباحث کارشناسی و از روی حسن نیت است و دلیلی برای طرح مسایل با انگیزه سیاسی وجود ندارد.
خبرنگاری از وی سؤال کرد: تعداد قابل توجهی از پرونده ها که قابلیت رسیدگی داشته اند، از گذشته با اعمال فشار و یا سفارش از بیرون بنا بر مصالحی در سازمان بازرسی کل کشور بایگانی شده اند، آیا شما دستور بازنگری این پرونده را صادر نمی کنید؟
رئیس سازمان بازرسی کل کشور پاسخ داد: بنده اطلاعی در این خصوص ندارم ولی چنانچه موردی باشد و به ما اطلاع داده شود، پیگیری می کنیم.
نیازی در عین حال خاطرنشان کرد: برخی پرونده ها مطرح می شوند و بعد مشخص می شود در حوزه وظایف، نیست و یا اساسا آنگونه که مطرح شده، نبوده است و به طور طبیعی و معمول به بایگانی سپرده می شوند.
از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نظارت بر قوه قضائیه سؤال شد که نیازی پاسخ داد: بخشی از کار ما نظارت بر عملکرد قوه قضائیه در حوزه اداری و مالی غیرقضایی است که به صورت مستمر از حال انجام است.
وی افزود: گزارش های مختلفی درباره مسایل و تخلفات گوناگون تهیه شده که بخشی مربوط به تشویق افراد و بخشی دیگر نیز تأکید بر تنبیه افراد دارد در برخی موارد نیز، قوه قضائیه تذکر داده و موضوع را به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان برای برخورد با خاطیان ارجاع داده ایم.
خبرنگاری سؤال کرد «آیا در میان این پرونده ها، پرونده تخلف کلان توسط ماموران قوه قضائیه برای اعلام عمومی وجود دارد» که نیازی پاسخ داد: در حال حاضر پرونده ای در نظر بنده نیست.
خبرنگار دیگری از رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نظارت بر شرکت خودروسازی رایان سایپا سؤال کرد و گفت که در این شرکت تخلفات متعددی از جمله حاکمیت هزار فامیل و خرید ساختمان از سازمان حسابرسی ارایه رانت در زمان تحویل خودرو به کارکنان آن سازمان وجود دارد.
نیازی با تکذیب آن بخش از اظهارات این خبرنگار که مربوط به سازمان بازرسی می شود.
از وی خواست چنانچه اطلاعاتی درباره تخلفات در شرکت خودروسازی مورد اشاره از جمله فامیل بازی و نفوذ در شرکت های دیگر دارند، برای رسیدگی در اختیار سازمان بازرسی کل کشور قرار دهد.
خبرنگاری از رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره جانشین ریاست قوه قضائیه سؤال کرد که نیازی گفت: کار بنده مشخص است و سنخیتی با کار ریاست قوه قضائیه ندارد و مطالبی که در این زمینه مطرح می شود، درست نیست.
وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره ماموریتش برای آموزش و سازماندهی شاگردان آیت الله مصباح یزدی برای ورود به انتخابات خبرگان رهبری، با رد این مطلب اظهار داشت: ‌من شاگردان آیت الله مصباح را نمی شناسم و هرگونه خبر در اینباره شایعه است؛ ضمن این که سازمان بازرسی کل کشور ربطی با این مسأله ندارد.
خبرنگار دیگری نظر نیازی را درباره معرفی مفسدان اقتصادی کوچک به جای دانه درشت ها جویا شد که رئیس سازمان بازرسی کل کشور پاسخ دارد. این را موضوع را از مسئولانی که اسامی را اعلام کردند – مجتمع قضایی ویژه مفاسد اقتصادی – سؤال کنید.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین