کد خبر: ۳۶۲۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

واکنش عارف به گشت نامحسوس و ابطال آرای مینو خالقی

منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات استف گفت: هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا عارف در نشست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان استان گلستان با بیان اینکه مجلس باید هموار‌کننده راه توسعه و پیشرفت و همراه دولت در توسعه باشد، اظهار داشت: ‌ مبارزه با فساد و فقر باید در رأس همه امور مجلس باشد و در این موضوع در جبهه اصلاحات به اجماع رسیده‌ایم.

اهم سخنان منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم را در ادامه بخوانید:

** راهبرد برخی جریان‌های سیاسی این است که دولت شکست بخورد یا یک دوره‌ای باشد، اما با روی دادن برجام نگاه مردم تغییر کرد، در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای دنبال می‌شد که به دست نیز آمد.

** پشتوانه دولت حضور مردم در انتخابات است، اگر در خرداد ۹۲ مردم حضور حماسی نداشتند دنیای غرب پای میز مذاکره نمی‌آمد و این میراث باید ادامه پیدا کند.

** گام دوم ما به‌وسیله مجلس است، انتخابات ۲ مرحله‌ای شد و ما در مرحله نخست پیروز شدیم، البته این پیروزی مردم بود و مردم جلو‌تر از ما به میدان آمده و نتیجه‌ای که ما نمی‌توانستیم تحلیل کنیم را رقم زدند، در تهران به لیست کامل رأی دادند و از ۴۶ نفر ۴۵ نفر را به مجلس فرستادند.

**{با اشاره به اجرای گشت نامحسوس نیروی انتظامی} همه نهادهای دولتی و همه قوا باید بر اساسشان، منزلت و کرامت انسانی حرکت کنند و ما هم می‌توانیم در مجلس با رقبای خود در همین مسیر حرکت کنیم.

**برنامه ۱۲۸ بندی اصلاحات بر اساس توجه به اولویت‌های مردم است که در رأس آن مسائل اقتصادی قرار دارد، در ۸ سال دولت گذشته ساختار‌ها به هم‌ریخت و ساختارهای کارآمد حذف شدند و امروز ما ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته داریم.دومین بند این برنامه اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است که نتیجه آن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر همه تکانه‌های اقتصادی با نگاه به درون و نیروهای درون کشور است تا اقتصادی پویا داشته باشیم و نرخ بیکاری و تورم را تک‌رقمی کنیم.

**در مرحله دوم نیز مردم باید‌‌ همان جهت‌گیری مرحله اول را دنبال کنند، در مرحله دوم حداقل نیاز به ۴۰ کرسی داریم و تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که مردم در دور دوم کمتر به میدان می‌آیند، باید بدانیم شکست ما در حضور کمرنگ مردم است.

**مهم‌تر از حضور این است که گزینشی عمل نکنیم، در تهران برای نخستین بار خواهش کردیم که مردم به لیست کامل رأی بدهند و مردم نیز عظمت خود را نشان داده و تعهد ما را نیز بالا بردند، انتظار ما این است که در همه حوزه‌هایی که بیش از یک کاندیدا داریم به لیست کامل رأی بدهند و مبنای ما بر اجماع است.

**{با اشاره به ابطال آرای مینو خالقی} بنای ما بر این است که فعالیت‌ها در این موضوع رسانه‌ای نشود اما به‌صورت حقوقی آن را دنبال می‌کنیم، در قانون با صراحت آمده که اگر پس از انتخابات و تایید آن سندی پیدا شد در زمان تایید اعتبارنامه باید بررسی شود، کاش این مسئله هم به صورتی حل می‌شد و مطرح نمی‌شد که شورای نگهبان در چارچوب آئین‌نامه کار نمی‌کند.

** انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات است. هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
1
2
خدا خیرتون بده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین