کد خبر: ۳۶۳۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

نقایص شنوایی با روش‌های جدید قابل درمان است

عضو هیأت‌مدیره انجمن جراحان گوش و حلق و بینی اعلام کرد: ایران برای اولین بار میزبان هفتمین کنگره آسیایی و ‌اقیانوسیه اتولوژی و نورواتولوژی بعد از کشورهای مالزی، سنگاپور، تایلند و امارات است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مسعود متصدی درخصوص هفتمین کنگره آسیایی و ‌اقیانوسیه گفت: این کنگره از 22 تا 24 اردیبهشت 95 در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

وی درباره محورهای این کنگره و کشورهای شرکت‌کننده اظهار داشت: سخنران‌هایی از آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلستان، مالزی، ترکیه، هند و متخصصینی از کشورهای  رومانی، لبنان، عراق، کویت، آذربایجان، پاکستان، امارت و اسکاتلند و... در این همایش شرکت خواهند کرد.

رییس کنگره آسیایی و ‌اقیانوسیه اتولوژی و نورواتولوژی افزود: همه بیماری‌های گوش  به‌ویژه تومورها و عفونت‌های ناحیه گوش و قاعده جمجمه بحث اصلی این کنگره است.

وی با توجه به مهم بودن بحث شنوایی در این کنگره تاکید کرد:‌ امروزه می‌توان با روش‌های جدید درمان، آسیب‌دیدگی شنوایی افرادی را که به هر علت دچار نقص شنوایی هستند تا حد نرمال بازگشت داد، ازجمله کودکانی که در بدو تولد مشکل شنوایی داشته‌اند یا بزرگسالانی که به خاطر تصادفات و یا تومورها اختلال شنوایی دارند. این مقوله از بحث های کنگره خواهد بود.

متصدی همچنین افزود: این کنگره 5 کارگاه خواهد داشت و همزمان با سخنرانی‌ها، در این کارگاه‌ها روش‌های جدید جراحی را به شرکت کنندگان آموزش می‌دهیم. 

وی با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه پزشکی در مقایسه با دیگر کشورها  اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی بیمار از کشورهای عراق، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای جنوب خلیج فارس،‌ هند، برای درمان در زمینه بیماری‌های گوش پذیرش می‌شوند. ضمن این‌که پزشکان این کشورها نیز در مراکز دانشگاهی کشورمان آموزش می‌بینند.

استاد گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص سفر ایرانیان به کشورهای دیگر برای معالجه اظهار داشت: از زمان جنگ تاکنون بیماری برای درمان بیماری گوش و قاعده جمجمه به کشورهای خارجی اعزام نکرده‌ایم.

به گزارش صدا و سیما، هفتمین کنگره بین المللی آسیا اقیانوسیه ای اتولوژی نورواتولوژی (Asia Pacific Otology and Neurotology : APON) با هدف انتقال دانش و تجربه و همچنین نمایش توانمندی‌های علمی و پژوهشی کشورهای برگزارکننده در زمینه حیطه‌های مختلف دانش اتولوژی در حالی در ایران برگزار می‌شود که کشورهای تایلند، سنگاپور، مالزی و امارات متحده عربی میزبان دوره‌های پیشین آن بوده‌اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین