کد خبر: ۳۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۳

عماد افروغ : چالش های جامعه آمريکا، دست مايه ساخت فيلم در ايران قرار گيرد

آفتاب‌‌نیوز :  عماد افروغ ، با بيان اين كه سينماي ملي بايد بيانگر هويت ايراني باشد، ‌افزود: فيلمسازان نبايد از هويت و پشتوانه  عظيم فرهنگي اين كشور غافل باشند بلكه بايد آثار خود را با پرداختن به هويت و ويژگي‌هاي فرهنگي ايران، به تصوير بكشند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ‌هويت تاريخي و فرهنگي ما بايد در عرصه‌هاي مختلف زندگي اجتماعي به ويژه هنري نمود داشته باشد در غير اين صورت دچار گست و بيگانگي با اين پشتوانه عظيم خواهيم بود . در اين ميان سينماي ملي از جايگاه بالايي براي شناخت چنين پشتوانه‌اي برخوردار است.

افروغ جشنواره  فيلم فجر را به منزله هدايتگري براي "سينماي ملي" دانست و در اينباره گفت: هدف از برگزاري جشنواره‌هاي هنري به ويژه جشنواره فيلم فجر هدايت و خط دهي غير مستقيم سينما براي رسيدن به سينمايي با ويژگي‌هاي ملي و ايراني است.

وي تصريح كرد: براي خط دهي سينماي ايران به سمت هويت گرايي و معناگرايي، دست‌اندركاران سينمايي بايد نظريه‌پردازي باشند كه از سينماي ايراني و ويژگي‌هاي آن شناخت و آگاهي‌هاي كافي داشته باشند.

افروغ، عرضه فيلم با مد نظر قرار دادن ويژگي‌ها و فرهنگ ايراني را از جمله موارد مطرح شدن سينماي ايران در بازارهاي منطقه اي و جهاني دانست و در اين باره گفت: اگر قصد داريم سينماي ايران را در دنيا معرفي كنيم به طوري كه اين عرصه با جذب مخاطب همراه باشد، بايد ايراني بودن را در سينماي كشورمان لحاظ كنيم. 

همچنين در اين زمينه سينماگران بايد سوژه‌اي را دستمايه‌ كار خود قرار دهند كه مورد نياز بشر امروز باشد.

وي ادامه داد : در حال حاضر جامعه آمريكا با چالش‌ فراواني روبرو است و چنين موضوعي مي‌تواند دستمايه ي ساخت بسياري از آثار ايراني قرار گيرد . به طوري كه به مشكلات بشري نيز در لايه‌هاي زيرين خود بپردازد و با بهره‌گيري از قابليت‌هاي معنوي حاكم به فرهنگ و تاريخ كشور به چنين چالش‌هاي پاسخ دهيم.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس همچنين ايجاد سينمايي يكپارچه را در جهان اسلام مساله‌اي ارزشمند دانست و در اين باره افزود: اگر چنين سينمايي در ميان كشورهاي اسلامي به وجود آيد به طور حتم شاهد جذب مخاطبان فراواني در سراسر دنيا خواهيم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین