کد خبر: ۳۶۳۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

قند ورامین بطور کامل تعطیل شد

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه قند ورامین ، این واحد صنعتی به طور کامل تعطیل شدوحدود 285کارگررسمی وقرار دادی آن بیکار شدند.
آفتاب‌‌نیوز : در پی ادامه بحران مالی در کارخانه قند ورامین ، این واحد صنعتی به طور کامل تعطیل شدوحدود 285کارگررسمی وقرار دادی آن بیکار شدند.

منابع کارگری ایلنا در شهرستان ورامین گزارش کردند، کارخانه قند ورامین که یکی از معتبرترین واحد های تولید کننده قند کشوراست به دلیل آنچه از سوی کارفرما نداشتن توجیه اقتصادی و بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، از اول فروردین ماه بطور کامل تعطیل اعلام شده است .

این منبع خبری تعداد کارگران رسمی وقراردادی این واحد تولیدی را 285 نفر ذکر کرد و افزود:از این تعداد کارگر حدود 200نفربصورت  قراردادی فعالیت دارند که با آغاز سال جدید با اتمام قرار داد کار به دلیل عدم نیاز اخراج شده اند.

به گفته کارگران علاوه بر کارگران قراردادی اخراج شده که هم اکنون پی گیر مطالبات صنفی خود با شکایت در اداره کار هستند  کارگران رسمی نیز که در آستانه بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند به دلیل مشکلات بیمه ای امکان بازنشسته شدن ندارند وبلاتکلیف شده اند.

طبق ادعای آنان ، کارگران قراردادی کارخانه نیز به دلیل نداشتن سابقه کار یک ساله با کارفرما  براساس قوانین جدید بیمه بیکاری از امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند.

بنا بر ادعای کارگران،طی چند سال گذشته کارخانه قند ورامین به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشته و همین مسئله باعث ایجاد وقفه در پرداخت مطالبات آنها شده بود.

کارگران می‌گویند؛ یکی دیگر از دلایل تعطیلی این کارخانه افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی همانند اداره برق وگاز است که هر روز بر  مطالبات آنان افزوده می شود.

بنا بر اظهارات کارگران قند ورامین ،در چند سال اخیر این کارخانه در بعضی از ماهای سال به دلیل نداشتن شکر خام موقتا تعطیل می‌شد اما این بار با وجود آنکه  مشکلات تهیه مواد اولیه تولید در این کارخانه مرتفع شده کارفرما به دلیل مشکلات  مالی واینکه تولید در این واحد توجیه اقتصادی ندارد کارخانه را به طور کامل تعطیل کرده  بطوریکه طی یک ماه اخیر تعداد زیادی از ماشین آلات آن از کارخانه به چند واحد  تولیدی دیگر در سایر استانها انتقال داده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
1
2
فروش به ناچیز زمان دولت مهرورز باعث این تعطیلی وبیکاری عده ای وپربار شدن جیب دوستانشان گردید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین