کد خبر: ۳۶۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۹
دبير جشنواره موسيقي فجر:

موسيقي پاپ الگويي ندارد كه آن را مطرح كنيم

آفتاب‌‌نیوز : «حسن رياحي»در نشست مطبوعاتي كه صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد با بيان اين مطلب در خصوص اجراي موسيقي پاپ در جشنواره فجر گفت: ما در ايران الگويي براي اجراي اين نوع موسيقي نداريم و تمامي پاپ ايران الهام گرفته از اروپا و ديگر كشورهاست و چون الگويي مناسبي براي آن ندارم، نمي‌توانيم آن را در بخش اجرا مطرح كنيم اما به صورت گسترده يك بخش پژوهشي را به اين مقوله اختصاص داده‌ايم. 

در ادامه صحبت‌هاي «رياحي»،«داريوش پيرنياكان»مسئول بخش پژوهش موسيقي دستگاهي در اين باره اظهار داشت:‌موسيقي پاپ در كشورما وجود ندارد و اگر در ايران پاپ كار شود تماما موسيقي‌ها در رويكردهاي درجه 7 اروپا و موسيقي‌هاي نازلي است كه از ماهواره‌ها مي گيرند و روي آن شعر مي‌گذارند و از راديو و تلويزيون پخش مي‌كنند. ما نمي‌توانيم در رويداد مهم كشور چيزي كه هويت ندارد را ترويج دهيم وقتي در فجر موسيقي ارائه داه مي‌شود يعني الگوسازي از آن نوع موسيقي خواهد بود. 

وي ادامه داد:‌ما اگر بخواهيم در ايران پاپ داشته باشيم،پژوهشگران بايد موسيقي عروسي، روحوضي و آييني خودمان را بررسي و كار كنند و به عنوان موسيقي پاپ ارائه دهند .ما بايد براي 70 ميليون انسان موسيقي بسازيم نه براي قشر خاصي كه طرفدار نوع خاصي از موسيقي پاپ هستند. اما ما به قدري ساده‌انگار هستيم كه از ماهواره‌ها الگو مي‌گيريم و آن را با عنوان پاپ به خورد مردم مي‌دهيم و راديو و تلويزيون كه از پول مردم تعذيه مي‌كنند اين نوع موسيقي را به مردم مي‌دهند. 

اين نوازنده تار در خاتمه خاطرنشان كرد: موسيقي پاپ اگر هويت هم داشته باشد براي ما نيست و نبايد در جشنواره وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین