کد خبر: ۳۶۴۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
انتقاد از اقدامات تند و احساسی همراه با بی‌انضباطی و بی‌عقلی

بزرگترین ظلم به انقلابیون به روایت لاریجانی؛ "شلوغ‌بازی به عنوان انقلابی‌گری/ مبنای اصلی انقلابیون دیانت و خردمندی بود

رییس مجلس شورای اسلامی اقدامات تند و احساسی همراه با بی‌انضباطی و بی‌عقلی که از آن به عنوان انقلابی گری یاد می‌شود را بزرگترین ظلم به انقلابیون دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی در مطلبی تحت عنوان "شلوغ بازی و انقلابی گری" در اینستاگرام خود نوشت: برخی افراد، اقدامات تند و احساسی، که غالباً با نوعی بی‌انضباطی و بی‌عقلی همراه است را، چون از سرِ درد و اخلاص و احساس مسئولیت برای انقلاب صورت می‌گیرد، به عنوان انقلابی‌گری، یا ستایش می‌کنند و یا رفتار آنان را قابل اغماض می‌پندارند و این بزرگترین ظلم به انقلابیون است.

 به گزارش آفتاب، رئیس مجلس در ادامه افزود: مبنای اصلی انقلابیون دیانت و خردمندی بود که توانستند با پیش‌بینی درست حوادث و با توکل به خداوند و رعایت اخلاق و انصاف به پیروزی برسند. احساسات، اگر پشتوانه یک فعل سیاسی عقلانی باشد و تا جایی که در چارچوب اخلاق باشد، شورانگیز و بخشی از حرکت آفرینی در تفکر انقلابی است، اما احساسات غیرمتکی بر عقلانیتِ سیاسی، کور اندیشی است که غالباً نه ره به جایی می‌برد و نه در جاده اخلاق طی طریق می کند.

رهبر معظم انقلاب در 25 تیر 1386 فرمودند:

«بعضی ها تصور می‌کنند انقلابی‌گری، یک حرکت انقلابی، یعنی حرکت بی‌انضباطِ همراه با شلوغی، سردرگمی و بی‌نظمی! می‌گویند آقا، آنها انقلابی بود و تمام شد! این، غلط است. مطلقاً در ذات تحرک انقلابی، اغتشاش و بی‌نظمی نیست. بعکس، انضباط انقلابی از محکم ‌ترین و قوی‌ترین انضباط هاست. انضباطی که ریشه از ذهن انسان، از دل انسان، از ایمان انسان می‌گیرد، بهترین انضباط‌ها را دارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
2
سلام.درود براقای لاریجانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین