کد خبر: ۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۸

نخستين جشنواره زنان فيلمساز برگزار مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : نشست مطبوعاتي نخستين جشنواره زنان فيلمساز،با حضور«مازيار رضا خاني» مدير جشنواره،«فرناز قيصري پور» دبيرخانه زنان هنرمند و سالاري در خانه هنرمندان برگزار شد.

در اين نشست «رضا خاني»به تاسيس خانه زنان هنرمند اشاره كرد و گفت: اين خانه سال 83 تاسيس شده است و در مجمع عمومي آن طرح برگزاري نخستين حشنواره زنان فيلمساز ريخته شد و مدت هشت ماه است كه مجموعه براي اجراي اين طرح از طريق كميته‌هاي مختلف فعاليت مي‌كند. 

مدير نخستين جشنواره زنان فيلمساز تعداد فيلم‌هاي رسيده به دبيرخانه را 516 فيلم خواند و گفت: از مجموع 516 فيلم رسيده به جشنواره 43 فيلم براي بخش مسابقه انتخاب مي‌شوند كه 13 فيلم در بخش نيلوفر زرين و 30 فيلم در بخش نيلوفر سيمين پذيرفته مي‌شوند. بخش نيلوفر زرين مربوط به فيلم‌هاي حرفه‌اي مي شود و فيلم‌هاي آماتور در بخش نيلوفر سيمين بررسي مي‌شوند. 

وي هيئت انتخاب و داوري اين جشنواره را معرفي كرد و گفت: هيئت انتخاب متشكل از مرضيه برومند، پوران درخشنده و جعفر صانعي مقدم است و داوران آن داريوش مهرجويي، مجيد مجيدي و مهوش شيح الاسلامي هستند كه كار خود را از هفته گذشته آغاز كرده‌اند. 

در ادامه نشست «فرناز قيصري پور» دبيرخانه زنان هنرمند درباره كارگاه‌هاي آموزشي جشنواره گفت:همزمان با جشنواره كارگاه آموزشي در اتاق نيلوفر خانه هنرمندان برگزار مي‌شود و استادي چون مينوفرشچي (فيلنامه نويسي)، مرضيه برومند (كارگرداني)، روزت قادري (تصويربرداري) و نازنين مفخم (تدوين) آموزش‌هاي مربوط را به علاقه‌مندان مي‌دهند. 

وي افزود: در انتهاي جلسات نيز فيلم 110 ثانيه‌اي با موضوع زن ساخته مي‌شود كه شركت كنندگان بخش نيلوفر سيمين آن را خواهند ساخت. 

«سالاري» مدير توسعه طرح هاي سازمان ملل نيز در اين نشست از حمايت اين سازمان در برگزاري جشنواره زنان فيلمساز خبرداد و گفت: برنامه عمران سازمان ملل از كارگزاري‌هاي سازمان ملل است كه در سراسر جهان نمايندگي‌هايي دارد و هدف اصلي آن مشاركت و كمك به كشورها در راستاي دستيابي به اهداف توسعه پايدار است و جنبه‌هاي مختلفي چون اقتصادي و توانمند‌سازي دارد. 

وي تاكيد كرد: تمامي اين فعاليت‌ها در يك ظرف ملي صورت مي‌گيرد و به منظور تقويت مالكيت ملي طرح هاي توسعه‌اي و مالي در ايران شكل مي‌گيرد. 

«سالاري» برگزاري جشنواره زنان فيلمساز را حركتي رو به رشد خواند و گفت: اين حركت خوبي است كه مي‌تواند جلوه‌ها و ثمرات خوبي در سال‌هاي آينده داشته باشد.بحث توانمندي زنان جنبه‌هاي مختلفي دارد كه به عقيده ما اين جشنواره يكي از اين جنبه‌ها را پوشش مي‌دهد .

در انتهاي جلسه «رضا خاني» به تغيير ساختار اجرايي جشنواره در سال آينده اشاره كرد و گفت: از سال آينده از بخش نيلوفر سيمين فيلم‌هاي آماتوري حذف مي‌شود و به فيلم‌هاي حرفه‌اي با موضوع زن اختصاص مي‌يابد. در اين بخش مردان نيز مي‌توانند فيلم ارسال كنند. 

وي اضافه كرد: همچنين در بخش ويژه 3 فيلم توليد شده با موضوع زن كه پس از انقلاب ساخته شده‌اند توسط 55 منتقد صاحب‌نظر انتخاب و جوايزي دريافت مي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین