کد خبر: ۳۶۴۷۱۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
انتقاد رئیس‌جمهور از کارشکنی بدبین‌ها و بدگمان‌ها نسبت به برجام؛

روحانی: می‌گویند در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم؛ چرا زندگی ما را برهم زدید!

رئیس جمهور با انتقاد از افراد بدبین و بدگمان به مذاکرات هسته‌ای، گفت: عده‌ای می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم؛ چرا زندگی خوب ما را برهم زدید.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور گفت: امیدواریم دولت بتواند در کنار مجلس جدید با همکاری بیشتر با دو قوه دیگر وعده‌های خود در خرداد ۹۲ را عملی کند.

به گزارش آفتاب، حسن روحانی در مراسم تقدیر از کارگران و واحدهای نمونه کارگری عنوان کرد: ضمن تبریک روز کارگر به کارگران گفت ایام سرور و تبریک متعدد است.

روحانی با اشاره به بعثت پیامبر گفت: او به ما یاد داد کار نیروی حرکت جامعه به سمت تعالی است و به ما یاد داد در برابر کارگر باید سر تعظیم فرود بیاوریم و در کارهای ما نظم و انضباط و دقت و صداقت باشد. کار دقیق انجام می‌دهیم چون خدا را بالای سر خود در همه جا و همه چیز ناظر و حاضر می‌بینیم.

وی افزود: این اسلام عزیز و قرآن است که می‌گوید اگر می‌خواهید بر جهان فخر داشته باشید، علم باعث سلطه شما بر جهان خواهد شد. شاید هیچ روزی برای بشر ارزشمند‌تر از بعثت نباشد.

روحانی روز معلم را نیز به معلمان تبریک گفت و به خاطر حضور شکوه‌مند مردم در هفت اسفند و ده اردیبهشت به مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دولت بتواند در کنار مجلس جدید با همکاری بیشتر با دو قوه دیگر وعده‌های خود در خرداد ۹۲ را عملی کند.

وی با اشاره به حضور ۱۸ خانم در مجلس آینده گفت: امیدواریم در همه عرصه‌ها بانوان ما چه در دولت و مجلس و چه در قوای دیگر حضور داشته باشند چرا که حضور زنان در صحنه از آثار بیعت پیامبر بود که گفت فقط پاکدامنی و تقواست که ملاک برتری است.

رئیس جمهور گفت: امروز بعد از آنکه یک سد بزرگ از برابر ملت ما و کارگران ما با تلاش دیپلمات‌های ما‌ از پیش پای مردم برداشته شد و برجام راه را برای حرکت به سمت تعالی برای ملت ما باز کرد.

او با ذکر اینکه آن وقت که ما می‌گفتیم پای میز مزاکرات می‌توان مشکلات را حل کرد بدبین‌ها و بد گمان‌ها می‌گفتند امکان پذیر نیست، اضافه کرد: آن روز که توانستیم با شش قدرت جهانی به توافق برسیم  باز هم بدبین‌ها و بدگمان‌ها گفتند درست است به توافق رسیدید، اما این قابل اجرا نیست.

روحانی اضافه کرد: آن روز که به روز اجرا و برجام رسیدیم باز بدبین و بدگمان‌ها گفتند آنچه به شما وعده دادند، عمل نخواهند کرد و شما در این مذاکرات به موفقیت نرسیده‌اید.

رئیس جمهور با اعتراض به چنین رویکردی اظهار داشت: چرا کار یک ملت بزرگ را کوچک نشان می‌دهید. این کار، کار دولت نیست این کار یک ملت بزرگ و یک ملت قدرتمند و یک ملت مقاوم است. این کاری است که توسط همه مردم ما با هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر و مردم عزیز کشورمان انجام گرفت . هر جا که احتمالا لازم بود تصویب شود رفت و بحث شد و تصویب شد

روحانی ضمن ابراز نا‌خرسندی گفت: از شورای عالی امنیت ملی گرفته تا مجلس شورای اسلامی گفتند خب برجام را تصویب کردید و اجرا کردید. در مقام عمل برجام را نمی‌بینیم.

او ابراز داشت: این‌ها گفتند اگر صادرات نفت و مایعات از یک میلیون و دویست هزار بشکه به دو میلیون و سیصد هزار بشکه رسیده چیزی نیست که تنها دو برابر شده، یک میلیون صد هزار بشکه اضافه شده چیزی نیست؟

رئیس جمهور اظهار داشت: ما می‌گوییم در سایه برجام امروز برای نقل و انتقال پول دست شما باز شده می‌گویند اینکه چیزی نیست.

او افزود: می‌گوییم امروز به جای اینکه کشتی‌های بزرگ در ساحل کشور همسایه بروند و با لنج و قایق بار ببرند و از هر کانتینر چندین دلار پول به جیب آن‌ها برود می‌گویند اینکه چیزی نیست.

روحانی اضافه کرد: ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم چرا زندگی خوب ما را بر هم زدید؟

او تاکید کرد: می‌گوییم امروز روزی است که راه برای سرمایه‌گذاری خارجی باز شده است. ما نیاز به کار داریم. ما نیاز با تولید داریم. تولید و کار بدون سرمایه و تکنولوژی امکان‌پذیر است؟ اگر شما این سالن با عظمت را در مپنا مشاهده می‌کنید بدون سرمایه گذاری امکان پذیر است؟ بدون اقتصاد دانش بنیان یک شرکت پر افتخاری به نام مپنا به وجود می‌آمد؟

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر امروز مپنا و کارگران مپنا و مهندسان و مدیران آن افتخار می‌کنند به خاطر کار و تلاش و کوشش و علم و دانش و فعالیت دانش بنیان و سرمایه‌گذاری در این سرزمین است، گفت: اگر مپنا امروز به عنوان غرور ملی ما محسوب می‌شود به خاطر آن است که در یک رقابت آزاد حضور پیدا کرده است.

وی افزود: ‌یک شرکت بدون رقابت با جهان و قدرت‌های اقتصادی جهان نمی‌تواند مغرورانه سر خود را بالا بیاورد.

روحانی گفت: ‌ مپنا امروز شرکت‌های عظیمی مثل می‌تسوبیشی را کنار گذاشته است و همچنین شرکت‌هایی مثل هیتاچی را کنار زده است و امروز در حال رقابت با شرکت‌هایی مثل زیمنس در سطح جهان است.

وی خاطرنشان کرد: یک رقابت آزاد و فعالیت دانش بنیان امروز ما را به غرور می‌رساند، گفت: ‌ به نیروگاه برقی افتخار می‌کنیم که بر اساس کارگر ایرانی و مپنا ساخته شده و فعالیت می‌کند.

رئیس افزود: قطاری برای ما افتخار است که لوکوموتیو آن توسط کارگر ایرانی و مپنا ساخته شده است.

روحانی گفت: اینکه ما توانستیم ده میلیون نفر عمدتا از کارگران و افراد حاشیه‌‌نشین تحت پوشش بیمه قرار دهیم قدم مهمی بود برای قشر مستضعف و کارگر. تکیه دولت تدبیر و امید به قشر کارگر است. همه ما به حول و قوه الهی در مسیر پیشرفت کشور عزیزمان ایران تلاش خواهیم کرد و به آینده بهتر و پر رونق‌تر برای آینده کشورمان امید داریم.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
21
جرا نمیگویید سخنرانی رییس جمهور از صدا و سیما قطع شد ؟
پاسخ ها
آریا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
چی بگن ؟ صدا و سیما میخواد با قطع صدا روحانی عزیز رو از دل مردم بیرون بیاره ...زهی خیال باطل
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
7
مردم ایران چی ؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
20
در تحریم زندگی بعضی ها خوب بود مخصوصا اهل اختلاس
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
16
عده‌ای می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم؛ چرا زندگی خوب ما را برهم زدید.

آقای رئیس جمهور متشکریم علی رغم گلایه از تعدادی سیاست های اقتصادی شما باید این جمله شما را با طلا بنویسند و بر هر کوی و برزن بزنند درود... خدا یار و یاورت در این روزهای سخت باشد .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
2
به خدا راست می گن حداقل کارخونه ها به کار بودن الان سه ساله هر سال از سال قبل بدتر میشه
شهروند
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
18
بنده به عنوان يك شهروند سخنراني رئيس جمهور از شبكه خبر بصورت زنده نگاه مي كردم اما متاسفانه سخنراني رئيس جمهور را قطع كردند در كشوري كه سخنراني مقام عالي ترين رتبه مملكت قطع شود آيا چه انتظاري بايد داشت چرا رئيس جمهور كاري نمي كند مگر ملت پشت رئيس جمهور نيست
پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
دوست عزیز من در جمع سخنرانی بودم تلویزیون قطع نکرد برق سالن سخنرانی که سوله شرکت پارس ژنراتور بود قطع شد
حمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
7
جناب اقای روحانی رییس جمهور منتخب
با ارزوی سلامتی و عمر با عزت ،اینان به واسطه تحریم همچون انگلی به جسم بی جان ملت چسبیده و هر روز شکمشان بزرگتر و مردم مظلوم روز به روز ضعیف تر شده و با شعارهای مختلف ،خون ملت را بیشتر مکیده ،امروز که یک ناجی پیدا شده به واقع تمام رویای انها را برهم زده و همچون اجلی به دنبال انها افتاده ، صد البته که در سایه تحریم ها زندگی خوبی به هم زده بودند و از این که این اسایش شان به هم بخورد ناراضیند و بر عاملانش به قصد خصومت مینگریسند .در کل ما از خدا در خواست گشایش کردیم و خداوند بر ما رحم نمود و شما را برای ما فرستاد ، اکنون از او میخواهیم شما را در رحمت خود حفظ و موفق بگرداند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
9
ما صدا سیمای ملی میخواهیم؟؟؟؟؟

درود بر آقای روحانی ما تا آخرین قطره خونمان از آقای روحانی حمایت خواهیم کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
0
داشتن شبکه تلویزیونی مستقل از جناح تند رو حق مسلم ماست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
0
ما صدا و سیمای ملی می خواهیم نه صدا و سیمای میلی.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
1
1
اهای آفتاب نیوز که دم از آزادی اخبار و بی طرفی می زنی چرا اخبار و تصاویر سفر دکتر محمود احمدی نژاد به جیرفت منتشر نمی کنی؟؟؟؟؟ چرا میترسی حقیقت بگی؟؟؟؟؟؟؟ بگو که جمعیت چند نفری از مردم امده بودن و عکساش نشون بده واقعا رسانه های زنجیره ی چه خوب باهم هماهنگ برای سانسور و تکذیب اخبار؟؟؟من 3ساله ببنده اخبارتونو طرفدار سایت تون هستم اما الان می فهم3 ساله دارم اخبار کذب میخونم دیگه به سایتون اصلا ابدا نمیام از دوستان گرامی میخام یکم تحقیق کنن ببینن چطوری خبرها سانسور و یکطرفه منتشر میشن
دیدار به قیامت
علی معرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
مپنا چی بلده ؟ چی ساخته ؟ یک مشت توربین بدرد نخور که ...منم بلده تو خونه تولید کنه .....
مپنا اصلا در حد هیتاچی نیست جناب رییس جمهور
تولید مملکتت خوابیده .... کارگر 6 ماهه حقوق نگرفته .....
......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین