کد خبر: ۳۶۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

وکیل شرکت نفت: اموال داخلی زنجانی یک ششم بدهی هایش را پوشش می‌دهد

از آنجایی که برخی از شرکای خارجی زنجانی اموال وی را در ترکیه غارت کرده اند،‌ شرکت نفت با همکاری وزارت خارجه در تلاش است تا این اموال را پس بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز : وکیل شرکت نفت گفت: اموال زنجانی در داخل کشور فقط یک ششم بدهی وی را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اموال داخلی زنجانی یک ششم بدهی هایش را پوشش می‌دهد«غلامرضا مهدوی» افزود: اموال داخل کشور بابک زنجانی اگر در شرایط نامناسبی فروخته شود، فقط یک ششم بدهی‌های شرکت نفت را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به وضیت مبهم و نامشخص اموال خارجی متهم ردیف اول پرونده نفتی، تصریح کرد:‌ زنجانی در دوره همکاری با شرکت نفت اموالی را در خارج کشور خریداری کرده که پس از بازداشت وی از سوی شرکا و افراد امین خارجی این متهم غارت شده‌اند.

مهدوی افزود: خرید شرکت اقماری در ترکیه و چند کشتی کانتینربر، درست زمانی صورت گرفته که زنجانی با شرکت نفت همکاری داشته است.

وی تاکید کرد:‌ 51 درصد از سهام شرکت اونور ایر در ترکیه به فردی ترک اختصاص داشته و 49 درصد دیگر نیز به نام (م.ش) یکی دیگر از متهمان پرونده نفتی بوده است.

وکیل شرکت نفت در پاسخ به این سوال که شرکت نفت چه برنامه‌هایی برای بازگشت اموال خارجی بابک زنجانی دارد،‌ گفت: از آنجایی که برخی از شرکای خارجی زنجانی اموال وی را در ترکیه غارت کرده اند،‌ شرکت نفت با همکاری وزارت خارجه در تلاش است تا این اموال را پس بگیرد.

دادگاه‌های رسیدگی به پرونده نفتی از 11 مهر 94 در 25 جلسه علنی و یک جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول و آقایان (م.ش) و (ح.ف.ه) به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه انتهای سال 94 و در نود و سومین نشست خبری از صدور حکم اعدام برای هر سه متهم پرونده نفتی خبر داد.

اواسط فروردین ماه امسال،‌ بابک زنجانی که پیش از این برای اموال داخلی خود به شرکت نفت وکالت رسمی داده بود،‌ وکالت بلاعزلی را نیز در زندان برای پیگیری اموال خارجی خود به شرکت نفت داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین