کد خبر: ۳۶۴۸۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

مقتدی صدر می‌گوید منتظر انقلاب مردم است+تصاویر

هزاران تن از حامیان متقدی صدر روحانی شیعه عراقی روز شنبه با ورود به منطقه سبز بغداد٬ پارلمان عراق را اشغال کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در پی این واقعه در بغداد وضعیت فوق العاده اعلام شده است. حامیان صدر هفته هاست که با راهپیمایی در خارج از منطقه سبز خواهان تصویب اصلاحات مورد نظر دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق هستند.

به گزارش آفتاب، مقتدی صدر روز شنبه در واکنشی گفت: «یا آنها (سیاستمداران فاسد) کنار می روند و یا مردم بدون هیچ استثنایی دولت را ساقط خواهند کرد. من امروز به اینجا آمده ام که طرف مردم را بگیرم. من ارتباطم با سیاستمداران بجز کسانی که خواهان تغییر باشند را قطع می کنم. منتظر انقلاب مردم هستم.»

روز شنبه و در پی عدم موفقیت پارلمان برای رای گیری درباره اصلاحات اساسی در دولت٬ مخالفان که در بیرون منطقه سبز تجمع کرده بودند بدون بازرسی وارد این منطقه شدند.

حیدر العبادی در پی تغییر ترکیب کابینه عراق برای متعادل کردن سهمیه احزاب و اقوام این کشور با وارد کردن تعدادی تکنوکرات به دولت می باشد تا مبارزه با فساد جدی تر پی گرفته شود. با این حال احزاب قدرتمند سیاسی در پارلمان در برابر این تغییرات مقاومت می کنند.

مقتدی صدر: مردم راضی نخواهند شد مگر اینکه..



در همین حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: دفتر رهبر جریان صدر در واکنش به تحرکات معترضان اعلام کرد مردم خیزش خود را برای اجرای اصلاح آغاز کرده است و به چیزی جز آن راضی نخواهند شد.

دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه ای در واکنش به تحرکات و اعتراض ها در عراق اعلام کرد: امروز، نقاب دروغ فرو افتاد و جایگاه کاسه لیسانی که حس وطن دوستی در آنها نیست با خطر مواجه است.

در بیانیه مقتدی صدر آمده است: امروز ملت انقلاب خود را کاملا مسالمت آمیز اعلام کرد. ملت خیزش خود را برای اجرای اصلاح بیان کرد واین روند را پایان نخواهد داد مگر با اجرای اصلاح و تعدیلات.

وی افزود: ملت انقلاب خود را مسالمت امیز از اطراف منطقه «خضراء» آغاز کرده است و به چیزی جز نابودی فساد، بازخواست فاسدان و پایان دادن به سهم خواهی های شوم، راضی نخواهد شد.
شایان اشاره است که دیروز بغداد شاهد اعتراض برخی از مردم بود و معترضان به منطقه «خضراء» که بشتر نهادها و ارگان های دولتی از جمله پارلمان در آنجا قرار دارد حمله کردند.

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
بسمه تعالی
باید مواظب دلارهای عربستان در تجمع جدید بود، وقتی اینهمه مشکلات با داعش دارند، تجمع کسانی که صرفا پدران آنها مشهور بوده اند واقعا یعنی چه؟
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
بدبخت شدن رفت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
فساد در عراق زیر سر نوری مالکی است. حق با صدر است ضمنا صدر شیعه توانمندی است رهبر واقعی عراق اوست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین