کد خبر: ۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۱۱

تشدید کنترل مرز مشترک ایران و ترکیه برای جلوگیری از ورود آنفلوانزای مرغی

آفتاب‌‌نیوز : گويا افزود: آنفلوانزاي پرندگان اكنون در چهار استان شرقي تركيه 11 نفر را مبتلا كرده است و تاكنون مرگ سه نفر بر اثر اين بيماري در تركيه تائيد شده است ضمن اينكه 26 نفر ديگر نيز در تركيه مشكوك به آنفلوانزاي پرندگان هستند.
 
وي ادامه داد: در زمان حاضر اقدامات كنترلي در مرز بازرگان و مناطق مسكوني نزديك به تركيه تشديد شده است، خودروهاي عبوري ضدعفوني مي شوند، سفرهاي يكروزه به تركيه ممنوع شده و آموزش و اطلاع رساني به مردم روستاهاي مناطق مرزي گسترش يافته است. 

وي گفت:‌ خريد و فروش مرغ زنده در شهرهاي استان آذربايجان غربي ممنوع شده است و تمام مرغداريهاي مناطق مرزي تخليه و جوجه ريزي در مرغداريهاي استان آذربايجان غربي متوقف شده است. 

گويا افزود: در زمان حاضر بيشترين نگراني وزارت بهداشت در مورد بروز بيماري آنفلوانزاي پرندگان به استان آذربايجان غربي مربوط مي شود و بيمارستانهاي شهر اروميه به واكسن انساني آنفلوانزا و داروي بيماري آنفلوانزاي پرندگان مجهز شده‌اند و كل نيروهاي بهداشتي منطقه به حالت آماده باش هستند. 

وي گفت: ساكنان مناطق مرزي كه در خطر هستند مي توانند واكسن آنفلوانزاي انساني بزنند ضمن اينكه در صورت بروز اين بيماري نيز داروهاي درمان آن به ميزان كافي وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین