کد خبر: ۳۶۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

صادرات پلیس چینی به ایتالیا /تصاویر

نیروهای پلیس چین قرار است در امر تأمین امنیت گردشگران چینی به پلیس ایتالیا کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم؛ وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده است که قرار است پلیس چین در خیابان‌های ایتالیا به گشت‌زنی بپردازد.


بر اساس گزارش گاردین، نیروهای پلیس چین قرار است با گشت‌زنی در خیابان‌های رم پایتخت ایتالیا به همتایان ایتالیایی خود در امر تأمین امنیت این شهر یاری رساند.

طبق توافقی که بین دو کشور صورت گرفته است بخشی از نیروهای پلیس چینی برای کمک به گردشگران چینی و تسهیل تردید آن‌ها در بازدید از این شهر تاریخی به همتایان ایتالیایی خود کمک کنند.

پیوستن نیروهای پلیس چین به پلیس ایتالیا بخشی از طرحی آزمایشی است که برای فراهم کردن حس امنیت برای گردشگران چینی و تسهیل تردد آنها در ایتالیا انجام خواهد گرفت.

وزارت کشور ایتالیا با تأیید این خبر اعلام کرده است که این طرح آزمایشی که با هدف افزایش احساس امنیت برای شهروندان چینی انجام خواهد شد قرار است در دو شهر رم و میلان ایتالیا اجرای شود.

این آزمایش در نوع خود نخستین مورد در میان کشورهای اتحادیه اروپایی خواهد بود.

«لی رویو» (Li Ruiyu)، سفیر چین در ایتالیا، در این رابطه گفت: "در جلسه‌ای که برای اعلام این پروژه برگزار شد و با توجه به بیانیه صادر شده از سوی وزارت کشور ایتالیا، قرار است چهار افسر چینی که آموزش‌های لازم در این زمینه را زیر نظر نیروهای پلیس ایتالیا در پکن دیده‌اند در پوششی مشابه با پوشش نیروهای پلیس چین فعالیت خود را آغاز کنند.

پوشش مشابه به این دلیل انتخاب شده است که هموطنان چینی آنها به راحتی آنها را تشخیص دهند.

با توجه به گفته‌های «لیائو جین رانگ» (Liao Jinrong)، مدیرکل دفتر بین‌المللی همکاری چین، سالانه بیش از 3 میلیون گردشگر چینی به ایتالیا می‌آیند.

«آنجلینو آلفانو» (Angelino Alfano)، وزیر کشور ایتالیا در این رابطه گفت: "با توجه به حضور جامعه چینی در کشور ما، در صورتی که این سرویس برنامه‌ریزی‌ شده برای گردشگران چینی به خوبی کار کند، ممکن است اشکال دیگری از همکاری نیز با پلیس چین در نظر گرفته شود".

بر اساس این طرح افسران چینی اطلاعاتشان را با پلیس ایتالیا به اشتراک خواهند گذاشت و در صورت نیاز و تماس گردشگران چینی به آنها کمک خواهند کرد.

«لیائو» با اشاره به انتصاب این نیروهای پلیس چینی گفت که این انتصاب «لحظه تاریخی» است و یادآور نقشه‌برداری مسیر بین چین و ایتالیا است که 700 سال قبل توسط «مارکو پولو» (Marco Polo) تاجر ونیزی انجام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین