کد خبر: ۳۶۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

طوفانی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت در گستره شهر تهران

بر مبنای سناریوی تدوین شده در مانور مدیریت بحران، طوفانی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت در گستره شهر تهران به وقوع پیوست که مجموعه شهر آفتاب را با پیامدهای متعددی مواجه ساخت.
آفتاب‌‌نیوز : مانور مدیریت بحران با هدف ایجاد آمادگی سازمان های تخصصی  برای رویایی با حوادث احتمالی از سوی ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد.

به گزارش فارس، پشتیبانی متقابل سازمان های مسؤل مدیریت بحران از یکدیگر در امور پیشگیری و کاهش خطرات و عملیات مقابله در حوادث احتمالی شهر آفتاب، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین اعضای ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه،کاهش حوادث و خسارات احتمالی و تسهیل در ارتباطات بین سازمانی و استفاده از سیستم ارتباط منسجم بخش دیگری از اهداف در نظر گرفته شده برای این مانور بود.

بر مبنای سناریوی تدوین شده در این مانور،  طوفانی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت در گستره شهر تهران به وقوع پیوست که مجموعه شهر آفتاب را با پیامدهای متعددی مواجه ساخت.

بر اساس این گزارش، در نتیجه وقوع این طوفان و ایجاد گرد و خاک شدید دید عمومی با  مشکل مواجه شده و در نتیجه منجر به هجوم بازدیدکنندگان به داخل سالن های اصلی و ایستگاه مترو شد. همچنین تعداد زیادی از سازه های موقت واژگون و بر اثر سرعت باد مشکلاتی برای بازدیدکنندگان به وجود آمد.

قطع برق، مصدومیت برخی از بازدید کنندگان در نتیجه تجمع جمعیت و وقوع آتش سوزی در محل غرفه های مواد غذایی برخی دیگر از موضوعات طراحی شده در سناریوی این مانور بود که بر مبنای آن نیروهای امدادی، آتش نشانی، اورژانس و داوطلبان گروه های دوام با هدف کمک به آسیب دیدگان، اطفای حریق و تریاژ و حمل مصدومان به مراکز درمانی وارد عمل شدند.

غلامرضا احمدی بیداخویدی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره ضرورت برگزاری این مانور گفت: همزمان با افتتاحیه نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه کتاب در این محدوده، به لحاظ  اهمیت موضوع، جدید بودن فضا و کارگاهی بودن آن ، ضرورت داشت که تمرین هایی در ارتباط با امداد و نجات صورت گیرد، در نتیجه بعد از برگزاری چند جلسه مانور دور میزی با حضور سازمان های امدادی، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مانور میدانی انجام شد تا سازمان های تخصصی آمادگی خود را محک زده و ضمن شناسایی نواقص ، تجهیزات خود را تکمیل کرده و نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کنند.

وی افزود: در این مانور با در نظر گرفتن یکی از محتمل ترین سوانح یعنی آتش سوزی و شدت وزش باد و طوفان احتمالی به تمرین پرداختیم و تیم های آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر اقدامات لازم را برای کنترل سوانح احتمالی در این زمینه انجام دادند.

تمرین مقابله با سقوط داربست در محیط نمایشگاه و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای کودکان در محوطه بازی در نظر گرفته شده برای آنها  موضوعات دیگری بود که در این مانور مورد بررسی قرار گرفت.

 احمدی با تاکید بر لزوم همکاری جمعی سازمان های تخصصی در حوزه امداد و نجات در طول ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از هماهنگی های لازم برای افزایش ایمنی در این محدوده خبر داد.

 وی همچنین ضمن اعلام در نظر گرفتن فضای لازم  برای احداث پدبالگرد در ضلع غربی نمایشگاه گفت:  بازدید های لازم برای احداث پد بالگرد در این محدوده انجام گرفته  و مجوزهای لازم در این زمینه صادر شده است.

در این مانور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ،جمعیت هلال احمر استان تهران، مرکز اورژانس تهران،  نیروی انتظامی(کلانتری 171)، اداره برق چهار دانگه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، پلیس راه، ستاد مدیریت بحران منطقه 19و داوطلبان عضو گروه های دوام حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین