کد خبر: ۳۶۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۰:۱۲
دادكان پس از جلسه با رئيس سازمان ورزش؛

يك مربي ايراني به كادر فني اضافه مي شود ولي هنوز انتخاب نشده است

با فاتح تريم مذاكره نكرده ايم
آفتاب‌‌نیوز : وي در ادامه افزود: روز گذشته مجلس با كمال متانت و احترام به كادر فني فعلي پيشنهاد اضافه كردن يك يا دو مربي وطني را مطرح كرده است، نبايد از اين مسأله تعابير ديگري بر عليه برانكو شود تا اين مربي امنيت فكري و كاري خود را از دست نداده باشد.
رياست فدراسيون فوتبال در خصوص جلسه امروز گفت: امروز از ابعاد بسياري مسائل مختلف فوتبال كشورمان را در عرصه جام جهاني با وسعت بسيار زياد به اطلاع رياست سازمان و معاونين سازمان رسانديم.
بحث‌هايي كه حتي حضور تماشاگران مربيان و بازيكنان در بعد فرهنگي، امنيتي و اجتماعي آنان را در كشور آلمان در بر مي‌گرفت.
دادكان تفسير خود از نامه مجلس را اينگونه تعبير كرد: مسلماً مجلس حق دارد كه نسبت به ورزش كشور اظهار نظر كند.
مجلس هيچ چيزي خارج از چارچوب از ما نخواسته است، آنها از ما خواسته‌اند كه با خبرنگاران ورزشي هم‌انديشي و جلسات متعددي داشته باشيم كه مطمئناً ما نيز از نظرات خبرنگاران و كارشناسان ورزشي نيز به‌بهترين نحو استفاده خواهيم كرد.
وي ادامه داد: قطعاً در كنار اين موضوع بحث حضور مربيان داخلي ديگر را نيز مد نظر قرار خواهيم داد، مسأله‌اي كه پيش از مطرح شدن در كميسيون فرهنگي مجلس در برنامه فدراسيون قرار داشت.
مجلس شوراي اسلامي در بحث سوم خود انجام بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي صاحب‌نام را به ما يادآوري كرده كه مطمئناً اين موضوع را با ديد باز مي‌پذيريم و آن را در اولويت كاري خود قرار خواهيم داد.
البته در اين جا بايد جايگاه فوتبال خودمان را در فاصله پنج ماه مانده به مسابقات جهاني بدانيم.
رئيس فدراسيون فوتبال افزود: در كشورهايي نظير كره و ژاپن كه به جام جهاني رسيده‌اند فصل سرما آغاز شده است به‌همين دليل ليگ كشورشان را تعطيل كرده‌اند و به مسائل تيم‌ملي كشورشان نگاهي ويژه دارند، اما من در شرايط فعلي قادر به تعطيل كردن ليگ نيستم و مطمئناً اگر قصد بازي تداركاتي را نيز داشته باشيم قادر نخواهيم بود از لژيونرهاي خود بهره ببريم.
وي همچنين تاكيد كرد: فيفا چهار روز را به عنوان انجام بازي‌هاي تداركاتي در نظر گرفته كه در اين چهار روز به احتمال فراوان چهار بازي تداركاتي را در داخل يا خارج كشور برگزار خواهيم كرد.
بر همين اساس در روز سوم اسفندماه از سري مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا با تيم اميد خودمان به مصاف چين تايپه خواهيم رفت، بحثي كه مسلماً در كميته فني ما بار ديگر در مورد آن بحث خواهد شد و در تاريخ دهم اسفندماه نيز مقابل يك تيم مطرح بازي تداركاتي را برگزار خواهيم كرد.
پس از آن در كشور اتريش اردويي را برگزار و دو بازي تداركاتي را نيز در اين كشور انجام خواهيم داد. البته احتمال انجام اين اردو در يك كشور ديگر نيز وجود دارد.
بعد از اين اردو و قبل از آغاز مسابقات جام‌جهاني در اوايل ارديبهشت ماه يك اردوي تداركاتي ديگر را برگزار خواهيم كرد تا به صورت كامل تيم‌كشورمان راهي جام‌جهاني شود.
دادكان خاطرنشان ساخت: تيم‌ملي كشورمان در تاريخ ده اسفند بازي تداركاتي با يكي از تيم‌هاي مطرح اروپايي برگزار خواهيم كرد.
پس از تاريخ دهم ارديبهشت ماه هيچ بازي رسمي در كشوري انجام نمي‌پذيرد لذا پس از آن از قرعه‌كشي AFC و موضع تيم كره مطلع شديم، ديشب نمابرهايي را به سه كشور صاحب فوتبال براي انجام بازي دوستانه زديم كه به‌زودي تكليف آنها مشخص خواهد شد. در نظر داريم براي بازي در تاريخ دهم اسفندماه با يكي از سه كشور اسپانيا، تركيه و اوكراين بازي كنيم كه نهايتاً يكي از اين كشورها را انتخاب خواهيم كرد البته تيم‌ملي بلاروس را نيز براي بازي با تيم المپيك مد نظر قرار داده‌ايم.
دادكان درخصوص اهداف اردوي كيش اظهار داشت: تا آغاز مسابقات جام‌جهاني مي‌بايستي ليستي 50 نفره را به فيفا ارائه دهيم كه شايد 20 نفر از اين تعداد مشخص شده باشند. لذا 30 نفر ديگر را از اين اردوها يا اردوهاي تداركاتي ديگر انتخاب خواهيم كرد كه تا پايان فوريه ليست مورد نظر را به فيفا ارائه دهيم.
رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان درخصوص امكان برگزاري بازي تيم‌ملي با تيمي نظير بايرن مونيخ بدون حضور لژيونرهايش تأكيد كرد: تيم بايرن مونيخ با توجه به فصل سرما دوبي را به عنوان محل اردوي خود مشخص كرد تا به نحوي بهترين استفاده را از شرايط مطلوب آب و هوايي كشور امارات ببرد. باشگاه پرسپوليس نيز با استفاده بهينه از شرايط اين تيم بازي تداركاتي را با آنها ترتيب دهد اما اگر ما بخواهيم با يك تيم باشگاهي بدون حضور لژيونرها بازي كنيم مسلماً برخي‌ها مشكلات بسياري براي ما فراهم مي‌سازند كه چرا بدون حضور لژيونرها بازي كرديم و نمي‌بايستي با يك تيم باشگاهي بازي مي‌كرديم و هزاران مسائل ديگر كه كار را براي ما دشوار مي‌ساخت.
رئيس فدراسيون فوتبال در بحثي ديگر به بودجه فدراسيون فوتبال اشاره كرد: خوشبختانه در طول سه‌سال و شش ماه از فعاليتم تاكنون هيچ بودجه‌اي را از سازمان تربيت‌بدني، كميته ملي المپيك و ساير ارگان‌ها دريافت نكرده‌ايم و به‌صورت خودكفا عمل نموده‌ايم و درآمد كافي را وارد فوتبال كشور كرده‌ايم. دادكان درخصوص احتمال حضور فاتح تريم در ايران اظهار داشت: اين مسأله فقط در بخش رسانه‌اي مطرح شده و هيچ سنديت ديگري ندارد، به‌هيچ‌وجه نه با ايشان بلكه با هيچ مربي ديگري گفتگو نكرده‌ايم.
رئيس فدراسيون فوتبال درخصوص موضع خود در رابطه با افزودن دو مربي داخلي ديگر اينگونه اظهارنظر مي‌كند: مطمئناً مربيان داخلي حاضر در روي نيمكت از سابقه طولاني در فوتبال كشورمان بهره‌مند هستند، مسلماً از يك مربي داخلي ديگر نيز براي تقويت كادر فني استفاده خواهيم كرد اما هنوز شخص خاصي را در اين رابطه مشخص نكرده‌ايم، ضمن اينكه به‌تازگي نيز نامه مجلس را در اين رابطه دريافت داشته‌ايم كه پس از بررسي‌هاي بيشتري تصميم نهايي را اتخاذ خواهيم كرد.
دادكان در خاتمه درخصوص چگونگي نظارت كميته ملي المپيك بر فدراسيون فوتبال خاطرنشان ساخت: مسلماً اين حق مسلم كميته ملي المپيك است كه بر كار تيم‌هاي ملي كشورمان نظارت داشته باشد خصوصاً نسبت به اعزام تيم‌ها و ساير مسائل حساسيت خاصي را لحاظ دارد، مطمئناً از توصيه‌ها و مسائل راهبردي آنها نيز استفاده كامل را خواهيم برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین