کد خبر: ۳۶۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

جب بوش: به ترامپ رای نمی‌دهم

جب بوش پس از شکست‌های پیاپی از نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، در انتخابات نوامبر سال جاری میلادی به دونالد ترامپ رای نخواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه دیلی میل، جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، در صفحه فیس بوک خود نوشت: دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خلق و خو، فروتنی و ثبات شخصیت لازم برای ریاست جمهوری را ندارد او به قانون اساسی احترام نمی‌گذارد و یک محافظه کار با ثبات و ثابت قدم نیست. به همین خاطر نمی‌توانم از نامزدی او در انتخابات حمایت کنم.

اگرچه جب بوش و گروه‌های طرفدارش به زحمت در جریان مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری پیش آمده‌اند، اما جب بوش می‌گوید، برای تمرکز بر سطح محلی آماده است.

وی گفت: در انتخابات نوامبر به دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون، نامزد پیشروی دموکرات‌ها رای نخواهم داد اما از محافظه کاران قانونمند در سطح فدرالی و ایالتی حمایت خواهم کرد؛ درست همانند اقداماتی که در کل زندگی‌ام انجام داده‌ام.

جب بوش افزود: برای جمهوری خواهان هیچ اولویتی جز تضمین حفظ کنترل بر دو مجلس کنگره وجود ندارد. من قصد دارم در چند ماه آتی برای محافظه کاران در سنا و مجلس نمایندگان سخت کار کنم.

وی در پست فیس بوکی خود نوشت: ریاست جمهوری آمریکا سمتی است که فراتر از سیاست‌ محسوب می‌شود. رئیس جمهور باید شکیبایی، تواضع، ثبات شخصیت و خلق و خوی مناسب برای رسیدگی به چالش‌های غیرمنتظره‌ای را داشته باشد که در چهار سال آتی تاثیر اجتناب ناپذیر بر ملت‌ ما خواهد داشت.

جب بوش ادامه داد: هیلاری کلینتون ثابت کرده که یک سیاستمدار لیبرال "غیر قابل اعتماد" است که اگر انتخاب شود، سومین دور از برنامه سیاست اقتصادی و خارجی "فاجعه بار" باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی بیانیه خود را با تبریک به دونالد ترامپ آغاز کرد و گفت: رای دهندگان آمریکایی ثابت کرده‌اند که "واشنگتن آشفته و از دست رفته" است. به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم هیچ یک از این نامزدهای پیشرو ریاست جمهوری ما را وارد روند بهتری کنند.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی جب بوش را به سخره گرفت و در نهایت او را در ایالت زادگاه خود یعنی فلوریدا شکست داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین