کد خبر: ۳۶۶۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

مسمومیت نماینده سیا توسط جاسوسان پاکستانی 2 ماه پس از مرگ بن‌لادن

نماینده سیا که بر عملیات یورش و کشته شدن بن لادن نظارت داشته مظنون است که هفته‌ها بعد از این عملیات توسط جاسوسان پاکستانی مسموم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مارک کلتون، نماینده سیا در عملیات پاکستان در سال 2011 اسلام آباد را در حالیکه به یک بیماری شکمی وخیم و مشکوک درست دو ماه بعد از یورش سیا به مجتمع بن لادن دچار شده بود، ترک کرد.

براساس گزارش واشنگتن پست، مقامات سیا بر این باورند که چنین سناریویی اگرچه ممکن است قابل اثبات نباشد اما محتمل است. این مقام سیا نگران است که توسط پاکستانی‌ها مسموم شده باشد.

شرایط جسمانی و ماهیت مشکوک بیماری کلتون و اتهامات وارده بر سازمان اطلاعات پاکستان مبنی بر ارتباطات آنها با انواع توطئه چینی‌ها علیه خبرنگاران، دیپلمات‌ها و دیگر افراد این فرضیه را قوی‌تر می‌کند.

در آن زمان روابط واشنگتن و اسلام آباد دچار تنش بود که با کشته شدن بن لادن این روابط بیش از پیش تیره‌تر شد.

روابط دو کشور درست 48 ساعت پس از ورود کلتون به پاکستان زمانی که ریموند دیویس یکی از پیمانکاران سیا دو پاکستانی را در لاهور در فوریه سال 2011 کشته بود، تیره شد.

به گزارش روزنامه تلگراف، هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه کلتون مورد هدف یک سناریوی مسمومیت قرار گرفته است وجود ندارد و در گذشته نیز چنین اقدامی از سوی پاکستانی‌ها علیه یک مقام آمریکایی انجام نگرفته است، اما کلتون 59 ساله که اکنون از سازمان سیا بازنشسته شده است، گفت: وی اولین کسی نیست که مظنون است وی مسموم شده است.

در مقابل پاکستان قویا این ادعاها را رد کرده و آنها را ادعاهای ساختگی دانسته که حتی ارزش پاسخ‌گویی ندارند.

در همین راستا سفارت پاکستان در واشنگتن با رد این ادعاها، توضیح بیشتری نداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین