کد خبر: ۳۶۶۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

از سری جدید «شهرزاد» چه خبر؟

فریبا متخصص می‌گوید: صداوسیما برای مردم است و به خاطر مردم فعالیت می‌کند؛ اگر می‌خواهد از سوی مردم حفظ شود باید آنها را راضی نگه دارد و خوراک خوب به مخاطبانش بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا در همین زمینه عنوان کرد: با توجه به حضور رقبای جدی این روزها در رسانه‌های مختلف ما نباید در برنامه‌سازی کم بیاوریم ولی در این مدت اتفاق خاصی نیفتاده است که امیدوارم واقعا اتفاقی در تلویزیون بیفتد؛ چراکه اگر این رویه در رسانه ملی ادامه داشته باشد مردم به ماهواره‌ها روی می‌آورند و مخاطب سریال‌های بی‌بند و باری می‌شوند که به نظرم اصلا سر و ته هم ندارند.

متخصص همچنین پیشنهاد داد: به نظرم اگر برنامه‌سازان و افرادی در رسانه ملی حضور داشته باشند که بدانند مخاطب چه می‌خواهد، خیلی می‌توانند باعث پیشرفت تلویزیون شوند؛ به عنوان مثال چرا همه مردم کارهای آقایان مهران مدیری و سیروس مقدم را نگاه می‌کنند؛ به دلیل اینکه آنها مخاطبشان را می‌شناسند.

وی سپس در پاسخ به اینکه در شرایطی که تلویزیون رقبایی مثل کانال‌های ماهواره‌ای، تلگرامی و همچنین شبکه‌ای مثل نمایش خانگی دارد، چطور می‌تواند در عرصه رقابت عقب نماند؟ مطرح کرد: اگر تلویزیون کمی هوشمندانه‌تر کار کند، از برنامه‌سازان خوب استفاده کند و ایده‌هایشان را به کار گیرد، خیلی بهتر می‌شود؛ چرا باید مردم ما مدام پای کانال‌های ماهواره‌ بنشینند و با سریال‌های مزخرفی همراه شوند که در تمام آنها داستان خیانت و بی‌بند و باری به شکل مشهود دیده می‌شود. وقتی ما این سریال‌های مزخرف را با سریالی مثل «شهرزاد» که هم داستان عشق در خود دارد و هم به بحث سیاست و اجتماع می‌پردازد، مقایسه کنیم، می‌بیینم ما هم می‌توانیم کارهایی داشته باشیم که مخاطب را راضی نگه دارد.

او اضافه کرد: اگر همین کارها برای تلویزیون ساخته شود، مطمئنا مردم هم با تلویزیون همراه می‌شوند. به عنوان مثال اتفاقی که اخیرا برای ستایش - دختر افغان - افتاد، مطمئنا پسر نوجوانی که سن کمی هم دارد در یک فیلم یا سریال این اتفاق را دیده است که روی جنازه اسید بریزد و آن را در وان حمام پنهان کند. زمانی که جامعه ما در محدودیت قرار بگیرد قطعا مردم هم به اینترنت و ماهواره روی می‌آورند و جامعه هم در نهایت جامعه سالمی نمی‌ماند.

متخصص در عین حال تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هرچه بکاریم درو می‌کنیم. در تلویزیون هم اگر برنامه‌ها در جهت شادی مردم باشند قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت. یکی از پیشنهادهایم به تلویزیون این است که کارهای طنز و کمدی خوب بیشتری داشته باشد تا مردم از اوقات فراغتشان لذت ببرند.

بازیگر سریال «شهرزاد» در بخشی از صحبت‌هایش درباره تمایل همکاری هنرمندان با شبکه نمایش خانگی گفت: هرچه تلویزیون قوی‌تر عمل کند و از لحاظ مالی آنها را تامین کند، مسلما هنرمندان هم به شبکه نمایش خانگی روی نمی‌آورند و به خانه اصلی خودشان یعنی تلویزیون برمی‌گردند. ما در شبکه نمایش خانگی مهمان هستیم و خانه اصلی‌مان تلویزیون است.

وی در ادامه درباره ادامه‌دار بودن سریال «شهرزاد» و لو رفتن پایان داستان این مجموعه توضیح داد: من به عنوان یک بازیگر هنوز هیچ اطلاعی از سری دوم «شهرزاد» ندارم و حتی در همین متن‌هایی که در سری اول داشتیم خود من یکسری اتفاقات را نمی‌دانستم که قرار است چه شود. برای سری دوم حتی نمی‌دانم اصلا ما هستیم یا خیر، بلکه فقط خود آقای فتحی می‌داند که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

فریبا متخصص در پایان درباره کارهای جدیدش برای تلویزیون اعلام کرد: پیش از ایام نوروز چندین کار رمضانی به من پیشنهاد شد اما قبول نکردم؛ چراکه خیلی خسته بودم و می‌خواستم کمی استراحت کنم اما برای شهریورماه قرار است یک تئاتر شروع کنم. برای حضور در یک فیلم سینمایی هم صحبت کردیم اما هنوز به قطعیت نرسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین