کد خبر: ۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۹

امكان تعويق انتخابات پارلماني فلسطين مطرح شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش منابع خبري فلسطين حوراني در رام الله در كرانه غربي رود اردن با اعلام اين مطلب افزود: سخن بر سر تعويق كوتاه مدت بين دو تا سه ماه است تا وزارت كشور از نظر اداري بتواند زمينه برگزاري انتخابات را در كرانه غربي رود اردن و نوار غزه فراهم كند.

وي اضافه كرد: مجلس قانونگذاري درصدد بررسي قانون جديد انتخابات است تا اين انتخابات در يك روز در مناطق فلسطيني برگزار شود، حال آن كه بر اساس قانون كنوني انتخابات بايد در چند مرحله برگزار شود.

سامي ابوزهره سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس در نوار غزه روز گذشته اعلام كرد كه به تعويق افتادن برگزاري انتخابات قانونگذاري به اين معني است كه دولت خودگردان به تعهدي كه در نشست يك ماه پيش در قاهره به نمايندگان گروه هاي فلسطيني داد، پايبند نيست.

ابوزهره افزود: جنبش فتح به عنوان مهمترين تشكل سياسي كه دولت خودگردان را در دست دارد از بيم پيروزي نمايندگان حماس دراين انتخابات درصدد به تعويق انداختن برگزاري انتخابات است.

در همين ارتباط «محمود عباس» رئيس دولت خودگردان شنبه شب در شهر رام الله در كرانه باختري رود اردن احتمال به تعويق افتادن برگزاري انتخابات مجلس قانونگذاري فلسطين را بعيد دانست.

عباس پيش از ترك رام الله براي سفر به دو كشور اردن و مصر و مذاكره با مقام هاي بلندپايه اين دو كشور اظهار داشت: دولت خودگردان درصدد انجام برخي تغييرات در قانون انتخابات است و بايد منتظر شد تا اين قانون از تصويب مجلس بگذرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین