کد خبر: ۳۶۶۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

سقوط هیجانی شاخص بورس با افت نمادهای خودرویی

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چشم انداز روشن بازار سهام در سال جاری گفت: لیدری خودرویی ها در بورس موجب شده تا این روزها با افت نمادهای این گروه، کلیت بازار نیز منفی شود که این اتفاق از وجود هیجان در بورس نشان دارد.
آفتاب‌‌نیوز : ابراهیم خلیلی گفت: لیدری خودروی ها در بورس موجب شده تا این روزها با افت نمادهای این گروه، کلیت بازار نیز منفی شود که این اتفاق از وجود هیجان در بورس نشان دارد.

به گزارش تسنیم، این کارشناس بازار سرمایه در خصوص رشد شاخص و قیمت سهام در زمستان سال گذشته اذعان داشت: این اتفاق نتیجه انتظارات و جو روانی مثبت ناشی از رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای و اجرایی شدن برجام بود و به لحاظ بنیادی اتفاق خاصی در اقتصاد و در پی آن سودآوری شرکتها نیفتاده است.

وی افزود: کاهش هزینه مبادلات بنگاه‌های اقتصادی یکی از دستاوردهایی اجرای برجام است که می توان بر سودآوری بنگاههای تولیدی و صنایع کشور اثر مثبت داشته باشد که البته وقوع اتفاقات این چنینی نیاز به گذر زمان دارد و در بازده بلندمدت اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: کاهش سپرده‌های بانکی زمانی می تواند برای صنایع و بنگاههای تولیدی خبر خوشی باشد که در پی آن سود تسهیلات بانکی نیز کاهش پیدا کند و بنگاهها به راحتی بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

خلیلی در مورد تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه نیز تصریح کرد: نباید انتظار این را داشت که با کاهش نرخ سود سپرده ها همه نقدینگی مردم از بانکها به سمت بورس سرازیر شود، البته انتظار ورود بخشی از نقدینگی در پی کاهش سود سپرده ها به بورس دور از انتظار نیز نخواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این که بازارهای رقیب بورس از جمله مسکن، خودرو، ارز و سکه در رکود بسر می برند و نرخ سود بانکی در حال کاهش است بنظر می رسد بازار سهام یکی از گزینه های اصلی ورود نقدینگی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: رشد جهانی قیمت نفت و سایر کالاها در بازار جهانی در کنار کاهش نرخ سود بانکی می تواند خبر خوشی برای معامله گران بازار سهام باشد و به شرط رفع شدن موانع اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها می توان چشم انداز بورس در سالجاری را روشن تصور کرد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بازار سرمایه به تعادل رسیده است، در خصوص معنای تعادل در معاملات اذعان داشت: این مفهوم به معنای کاهش هیجان در معاملات است و نباید این گونه برداشت شود که تعادل مساوی با رشد و رونق هر روزه بورس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین