کد خبر: ۳۶۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
هیچ‌ ایرانی حاضر به سرمایه‌گذاری در فوتبال پایه نیست

مهدوی‌کیا: فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد/ تیم برانکو می‌تواند قهرمان شود

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می گوید فدراسیون فوتبال باید مستقل عمل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی مهدوی کیا درباره حضور تیم فوتبال آکادمی کیا در تورنمنت آلمان اظهار کرد: هدف ما کسب تجربه است و به همین خاطر به اینجا آمدیم تا بازیکنان ما با حضور در بازی‌های بین المللی کسب تجربه کنند. ما در تورنمنت اول بسیار خوب عمل کردیم و به فینال مسابقات راه پیدا کردیم. در نهایت هم مقابل بایرن مونیخ شکست خوردیم و به نایب قهرمانی دست پیدا کردیم. امروز هم به فرانکفورت آمدیم تا یک تورنمنت دوروزه را در اینجا سپری کنیم. در کل فکر می کنم کیفیت بازی هایی که در اینجا داریم بسیار خوب است و می تواند به آمادگی ما کمک کند. آن چیزی که اهمیت دارد کسب تجربه است و ما به نتیجه گیری فکر نمی کنیم.

او در ادامه افزود: در اکثر تورنمنت هایی که بازی می کنیم بازیکنان تیم ما جزو بهترین ها هستند و اکثرا یکی از بازیکنان آکادمی کیا به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می شود اما با توجه به اینکه طبق قانون اروپا بازیکن زیر 17 سال نمی تواند به تیم های اروپایی بپیوندد نمی توانیم بازیکنان‌مان را به باشگاه های معتبر اروپایی ترانسفر کنیم البته به دنبال ساز و کاری هستیم تا بتوانیم مهارت این بازیکنان را روز به روز بهتر کنیم.

وی در ادامه افزود: با یکی از مدارس شبانه روزی فوتبال آلمان قرارداد همکاری داریم و قرار است در تعطیلات تابستان هر دانش آموزی خارج از آکادمی ما علاقه مند بود که به اینجا بیاید ما مقدمات کار را برایش فراهم کنیم که او به این مدرسه شبانه روزی بیاید و او علاوه بر آموزش زبان فوتبال را هم به صورت حرفه ای زیر نظر مربیان مجرب آموزش ببیند و از امکانات کمپ تمرینی استفاده کند. طبق قراردادی که ما داریم در ازای هر دانش آموزی که از ایران به این آکادمی بیاید یکی از بازیکنان ما می تواند به طور رایگان از امکانات کمپ استفاده کند.

مهدوی کیا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد کفاشیان را بررسی کنیم می بینیم که عملکرد او فراز و نشیب های بسیاری داشته است. ما یک دوره با کفاشیان به جام جهانی صعود کردیم و یک دوره هم نتوانستیم به جام جهانی برویم. من برای رییس جدید فدراسیون فوتبال آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم بتواند به فوتبال ایران کمک کند.

وی افزود: در همه جای دنیا فدراسیون ها از دولت جدا هستند و مستقل عمل می کنند. امیدوارم در ایران هم چنین فرهنگی ایجاد شود که فدراسیون فوتبال به طور مستقل اداره شود. فوتبال ما پتانسیل بالایی دارد و اگر مدیریت خوبی صورت بگیرد مطمئنا پیشرفت های خوبی حاصل می شود. یکی از مهم ترین بحث ها باید فوتبال پایه باشد زیرا در همه جای دنیا به فوتبال پایه اهمیت زیادی می دهند. امیدوارم رییس جدید فدراسیون فوتبال به این موضوع توجه کند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کی‌روش بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران است گفت: کی روش با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد. رییس جدید باید به این قرارداد پایبند باشد و با کی روش همکاری کند زیرا او توانسته تیم ملی ایران را یک بار به جام جهانی ببرد و الان هم از مرحله مقدماتی به مرحله نهایی صعود کرده است بنابراین در حال حاضر بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران کی‌روش است.

مهدوی کیا در ادامه درباره شرایط این روزهای تیم فوتبال پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس پس از پیروزی مقابل استقلال وضعیت خوبی داشت اما شکستی که مقابل نفت متحمل شد شرایط را سخت کرد امیدوارم این تیم با پیروزی مقابل گسترش فولاد راه قهرمانی را برای خودش باز کند و باعث خوشحالی هواداران شود مطمئنا تیم برانکو می تواند قهرمان لیگ شود البته نباید دو تیم دیگر که با پرسپولیس هم امتیاز هستند را نادیده بگیریم زیرا آن‌ها هم برای کسب قهرمانی تلاش می کنند. حساسیت لیگ ایران جذابیت خاصی به لیگ داده و در حال حاضر هیچ کس نمی تواند با قاطعیت بگوید کدام تیم قهرمان است.

به گزارش ایسنا، مهدوی کیا در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر که تیم‌مان را به آلمان آورده ایم تمام هزینه‌ها را به طور شخصی پرداخت می کنم و هیچ گونه اسپانسری نداریم فعلا هیچ کس در فوتبال ایران حاضر نیست در فوتبال پایه سرمایه گذاری کند. با توجه به اینکه کاری را شروع کرده ایم به همین خاطر کار را متوقف نکردیم و هزینه ها را خودم شخصا پرداخت می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین