کد خبر: ۳۶۶۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۴

در خواست نماینده فومن برای تشکیل استان جدید تالش

آفتاب‌‌نیوز :


عاشوری تصریح کرد: همانگونه که هشت سال قبل توسط ریاست جمهور وقت سید محمد خاتمی بحث طرح گفت و گوی تمدن ها توانست توجهات بسیاری از اندیشمندان و سیاستمداران جهانی را به ایران اسلامی جلب نماید هم اکنون نیز اندیشمندان و سیاستمداران جهانی را به ایران اسلامی جلب نماید هم اکنون نیز پیشنهاد ریاست جمهوری مبنی بر هم اندیشی دینی در بازنگری مبانی حقوق بشر با عنایت به اعتقادات و خواست مسلمانان، مسیحیان و سایر پیروان ادیان الهی جهان توجه جهانیان را به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه تئوری پردازی برای جهانی بهتر برای همه جهانیان را به خود جلب نموده است.
وی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر توسط یکی از نمایندگان محترم استان اردبیل در یکی از شبکه های سراسری سیمای جمهوری اسلامی مطالبی مبنی بر انتزاع شهر مرزی آستارا و الحاق آن به استان اردبیل مطرح کرد که با واکنش ها و اعتراضات کتبی و شفاهی مردم شریف گیلان خصوصا آستارا مواجع گردید که در نهایت با پیگیری استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان و موضع گیری رسمی وزارت کشور که طی اطلاعیه ای از سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید ضمن واهی و بی اساس خواندن این ادعا: انتزاع آستارا را منتفی دانسته و نگرانی مردم را بر طرف نمود جا دارد و از وزیر محترم تشکر و قدردانی نمایم. متاسفانه پس از گذشته چندی باز نماینده محترم مذکور در نماز جمعه شهر آستارا حاضر شده و بر موضع گیری های گذشته خویش اسرار داشته که منجر به درگیری بین نمازگزاران گردید.
وی اظهار داشت: سوابق و اسناد تاریخی نشان می دهد که در قرن های اخیر و به جز ایام کوتاه زمان حکومت دست نشانده پیشه وری و غلام یحیی شهرستان مرزی آستارا همیشه جز استان گیلان بوده و خواهد بود.
عاشوری تاکید کرد: جنابعالی که دم از مردم آستارا می زندی و دایه مهربان تر از مادر شده اید آیا مصالح ملی، انقلابی، استانی، قومی، دینی را در نظر گرفته اید یا فقط مسائل سیاسی خود را در نظر می گیرید و منافع سیاسی خود را بر امنیت ملی و مردم ترجیح می دهید؟
بنده اعلام می نمایم مردم شریف گیلان خصوصا مردم نجیب آستارا با حمایت نمایندگان و مسئولان خود اجازه نخواهند داد حتی یک روستا از گیلان منتزع و به استان دیگر ملحق گردد.
وی در پایان از ریاست جمهوری خواست تا وزارت کشور و تقسیمات کشوری را مامور نماید با بررسی همه جانبه و جامع در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی قومی و نیاز مردم مناطق یاد شده وانجام کارکارشناسی دقیق صورت داده استان گیلان با توجه به توانایی های بالقوه و بالفعل و دارا بودن 16 شهرستان و 49 شهر و تعداد 43 بخش و 13 نماینده در پارلمان استعداد و ارتقا به دو استان شدن را دارا می باشد لذا پیشنهاد دارم تا شهرستان های رضوانشهر، ماسال، هشتپر، طوالش، آستارا از استان گیلان و شهرهای عنبران، بیله سوار و امامورد از استان اردبیل منتزع شود و با مرکزیت شهرستان آستارا و یا هشتپر طوالس( استان جدید تالش) تاسیس شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ارش
|
United States
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
6
23
انشاالله که تالش تبدیل به استان میشه تا بیشتر ازین مورد کم لطفی برادران گیلک قرار نگیریم
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
15
6
این نماینده فومن هم انگار آب و روغن قاطی کرده
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
19
5
نماینده ی فومن, از مردم شریف و با فرهنگ فومن خواهش میکنم با اعتراض به این گفتار خائنانه نماینده مذکور اعتراض کنند.
گیلک ,تالش,گالش,تات,آستارایی, پنج لهجه و زبانی هستند که استان گیلان رو میسازند , هیچ مشکلی هم نداریم باهم, بلکه خیلی از کنار هم بودن لذت میبریم,
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
13
5
توی این دوره نماینده فومن عوض شد و اتفاقاً خیلی هم به گیلانی بودن خودش افتخار می کنه
.
جالبه که در ابتدای صحبتهای نماینده سابق فومن صحبت از آستارا و عدم انتزاع و جدایی این شهر از گیلان کرده بود و حتی به نماینده اردبیل تذکر هم داده بود
از طرف دیگر صحبت از استان تالشستان با جدایی 5-4 شهر استان گیلان می نماید !!!!
.
آخه نماینده فومن از نوع سابق
برادر من
خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟ از یک طرف میگی آستارا نباید از گیلان جدا شود
از طرف دیگر پیگیر جدا کردن 5 تا شهر گیلان هستی ؟؟!!!!!
خدایی بابا تو دیگه کی هستی ؟؟ دست شیطونو بستی ...
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
13
3
همون بهتر که آستارا به اردبیل ملحق نشه. چون فرخنگی کاملا متفاوت دارند. و فقط ترکی صحبت میکنند. اونم در بسیاری از لغات به غلط و متاثر از گیلکی
تالشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
7
24
اتفاقا ما یه استان مستقل میخوایم چون گیلک نیستیم و هیچ اشتراکی باهم نداریم تمام بودجه استان هم برا گیلکهاس، و ما تالشیا حمایت میکنیم از استان تالشستان و به امید خدا به حقمون میرسیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین