کد خبر: ۳۶۶۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

حسادت مردانه علت قتل وکیل شیرازی

عامل قتل وکیل شیرازی و یک مرد بی گناه دیگر در دادگاه کیفری استان فارس به قصاص نفس محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز : «خبرجنوب» نوشت: عامل قتل پس از استخدام آدمكش، راهي سفر شد تا كسي به او مشكوك نشود اما در نهايت رازش فاش شد. صبح 12 شهريور سال 93 جنايتي در يكي از محله هاي شيراز رخ داد كه قربانيان آن وكيل خوشنام شيرازي و همسايه او بودند. ماجرا از اين قرار بود كه حدود ساعت 7:20 وكيل جوان از خانه شان بيرون آمد تا به محل كارش برود اما زماني كه از ماشين پياده شد تا در پاركينگ را ببندد، هدف اصابت چندين گلوله قرار گرفت.

گلوله ها از خودروي ماكسيمايي شليك مي شد كه در همان نزديكي پارك شده بود. در همين هنگام يكي از همسايه ها به كمك وكيل شتافت و قصد نوشتن شماره پلاك ماكسيما را داشت اما او نيز هدف گلوله قرار گرفت و كمي بعد در بيمارستان جان باخت.

شروع تحقيقات

همزمان با اين جنايت، تحقيقات قضايي- پليسي شروع شد. اين در حالي بود كه خودروي ماكسيما كمي بعد در منطقه اي كوهستاني كشف و مشخص شد كه مدتي قبل از صاحبش به سرقت رفته است.

مأموران كه در ابتدا حدس مي زدند جنايت با شغل وكيل جوان ارتباط دارد، بررسي هاي خود را روي اين فرضيه متمركز كردند اما در اين مرحله از تحقيقات هيچ سرنخي به دست
نيامد. اطلاعات به دست آمده حاكي از آن بود كه مقتول، وكيل خوشنامي بود كه با كسي اختلاف نداشت.

او و خانواده اش از افراد سرشناس شيراز بودند و همه از اين خانواده به نيكي ياد مي كردند. در چنين شرايطي بررسي هاي پليسي ادامه يافت تا اينكه 9 ماه پس از جنايت، سرنخ هاي مهمي در اختيار پليس و بازپرس پرونده قرار گرفت كه رازگشاي اين جنايت شد.
مأموران كه در اين مدت افراد زيادي را زير نظر داشتند به يكي از آنها مظنون شدند. اين مرد فردي بود كه از مدت ها قبل به مقتول و زندگي او حسودي مي كرد و تحقيقات نشان مي داد كه وي طراح اصلي نقشه قتل وكيل جوان بوده است.

به دستور قاضي، مرد جوان دستگير اما مدعي شد كه بي گناه است. با اين حال تحقيقات پليسي از او چندين هفته ادامه داشت تا اينكه در نهايت وي به جنايت اعتراف كرد.

نقشه تمام حرفه اي
متهم اعتراف كرد كه به دليل حسادت تصميم به قتل وكيل بي گناه گرفته بود. او از حدود يك سال و نيم پيش از جنايت يكي از اشرار شيراز را كه چندين بار توسط پليس دستگير و راهي زندان شده بود، اجير كرده بود تا وكيل جوان را به قتل برساند. اين دو حتي خانه اي در نزديكي خانه مقتول گرفته بود تا تمامي رفت وآمدهاي او را زير نظر داشته باشند و براي كشتن او نقشه بكشد.
متهم در بازجويي ها مدعي شد كه در اين مدت 2 مرتبه براي قتل وكيل اقدام كرده اند اما هر بار به دليل ازدحام جمعيت و رفت وآمد مردم موفق به اجراي نقشه نشده اند تا اينكه در نهايت تصميم گرفته اند وي را صبح زود و هنگام رفتن به محل كار به قتل برسانند.

وي گفت كه 6 ماه پيش از جنايت با همدستي مرد اجيرشده و فردي ديگر، يك خودروي ماكسيما سرقت كرده اند تا با استفاده از آن نقشه قتل را عملي كنند. در زمان جنايت نيز خودش راهي سفر شد تا كسي به او مشكوك نشود و آدمكش اجيرشده در حالي كه همدست ديگرش او را اسكورت مي كرد نقشه قتل را اجرا كرد.
با اعترافات اين مرد، آدمكش اجيرشده نيز دستگير شد و در بازجوييها به ارتكاب جنايت اعتراف كرد. متهمان پس از دستگيري، صحنه جنايت را بازسازي كردند. آنها در تمامی مراحل به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

بدین ترتیب این پرونده به اتهام مباشرت و معاونت در قتل برای دو متهم به دادگاه کیفری فارس ارسال شد. جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری استان فارس تشکیل شد. در این جلسه نماینده دادستان با قرائت متن کیفرخواست خواستار مجازات قانونی متهمان شد. سپس اولیای دم نیز درخواست خود را مطرح کردند.
در ادامه متهمان به دفاع از خود پرداختند. سپس متهم ردیف اول به قصاص نفس و متهم دیگر به زندان محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین