کد خبر: ۳۶۶۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خبرداد؛

حضور 130 شركت كننده از 75 كشور در مسابقات بین المللی قرآن كریم تهران

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور 130شركت كننده از 75 كشور و پنج قاره در سی و سومین دوره از مسابقات بین المللی قرآن كریم خبر داد و گفت: برای نخستین بار 16 حافظ روشندل قرآنی نیز در این مسابقات به رقابت می پردازند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا حجت السلام و المسلمین علی محمدی روز دوشنبه در نشست خبری سی و سومین دوره مسابقات قرآن كریم در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات برای اولین بار با هدف مشاركت و حضور بیشتر مردم در مسابقات در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه از حضور نمایندگانی از 75 كشور در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: شركت كنندگانی از قاره های آفریقا، آسیا، اروپا، آمریكا و اقیانوسیه در سی و سومین دوره از مسابقات شركت می كنند.
وی افزود: 57 حافظ كل قرآن ، 57 قاری و 16 حافظ روشندل قرآن كریم در این دوره از مسابقات شركت می كنند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور 17 داور بین المللی در سی و سومین دوره از مسابقات خبر داد و گفت: 10 داور خارجی و 7 داور ایرانی به داوری این مسابقات خواهند پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز دو نماینده در بخش حفظ كل قرآن و قرائت و همچنین یك نماینده در بخش روشندلان خواهند داشت.
رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با تاكید براینكه قرآن كریم ، كتابی برای تمام بشریت است یادآورشد: این كتاب آسمانی كه معجزه پیامبر اكرم (ص) است متعلق به یك امت خاص نیست و به تمام بشریت تعلق دارد و در آن راه رهایی تمام ملت ها و پاسخگویی به تمام نیازهای بشری بیان شده است.
وی در ادامه افزود: در قرآن كریم مبارزه با ظلم و ستمكاران، مهربانی با همنوعان و به دیگر صفات خوب تاكید شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاكید امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی شان به پرداختن به قرآن كریم و عمل به آن نیز خاطرنشان كرد كه امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی و الهی خود هدف و مقصود نهایی انقلاب اسلامی را بیان كرده است و اینكه برای شناخت درست مفاهیم قرآنی باید از ائمه اطهار و خود قرآن بهره جست.
حجت الاسلام محمدی گفت: قرآن كتابی تشریفاتی نیست و برای زندگی افراد مورد نیاز است و در قرآن نیز بارها تاكید شده هر چه نیاز دارید از قرآن بخواهید.
به گفته وی، برگزاری نمایشگاه هایی با موضوعات و محصولات مختلف مرتبط با قرآن همچنین تجلیل از بانوان فعال قرآنی، رونمایی از فراخوان دهمین همایش پژوهش های قرآنی و رونمایی از چهارمین جشنواره قصه های قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن كریم از جمله برنامه های جانبی این دوره از مسابقات بین المللی قرآن كریم است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار شركت كنندگان در این مسابقات قرآنی با مقام معظم رهبری را یكی دیگر از برنامه های این مسابقات اعلام كرد و افزود: 29 اردیبهشت ماه شركت كنندگان در سی و سومین دوره از مسابقات با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند كرد.
حجت الاسلام محمدی در خصوص جوایز نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات نیز یادآوشد: نفرات برتر این دوره از مسابقات به ترتیب 60، 50 و 40 میلیون تومان هدیه دریافت خواهند كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین