کد خبر: ۳۶۶۶۱۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
تلخ‌ترین اتفاق هفته اخیر فوتبال ایران

شوی بداخلاقی در "آزادی"/جزئیات درگیری رحمتی و قلعه‌نویی+تصاویر

اتفاقات رخ داده در بازی استقلال و تراکتورسازی فارغ از نتیجه کسب شده، نشان داد باشگاه‌های ورزشی ایران هنوز فرسنگ‌ها تا معیارهای حرفه‌ای فاصله دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
درگیری‌های رخ داده بین دروازه‌بان استقلال و سرمربی تراکتورسازی در بازی روز گذشته تلخ‌ترین اتفاق هفته اخیر فوتبال ایران را رقم زد؛‌ جایی که مهدی رحمتی، شاگرد روزهای قبل امیر قلعه‌نویی اختلاف‌های بیرون از زمین را به داخل زمین کشاند و صحنه‌های ناخوشایندی را در طول بازی موجب شد.

به گزارش آفتاب، این صحنه‌ها ضعف شدید فرهنگی ورزش ایران را بار دیگر یادآوری کرد و نشان داد ورزش ایران هنوز فاصله بعیدی با معیارهای حرفه‌ای و اخلاقی دارد و همچنان پیشوند "فرهنگی- ورزشی" نچسب‌ترین برچسبی است که باشگاه‌ها تلاش دارند به اسم‌شان بچسبانند. این رفتارهای غیرحرفه‌ای از سوی بازیکنی بروز پیدا کرد که امسال تلاش زیادی انجام داد تا چهره جدیدی از خود به نمایش بگذارد و تا حدود زیادی هم موفق شد اما اشتباه‌های غیرفنی رحمتی در طول بازی با تراکتورسازی، اشتباه‌های فنی او را هم در پی داشت و سرانجام یک فصل خوب برای رحمتی، او در مهمترین نقطه از فصل به نقطه ضعف آبی‌های تهران تبدیل شد.

البته در این وضعیت بلبشوی فرهنگی ورزش ایران(نمونه چنین اتفاقاتی را در لیگ بسکتبال و والیبال هم سراغ داریم) مهدی رحمتی تنها نیست. در همین لیگ پانزدهم می‌شود مثال‌های زیادی را دید که بازیکن احترام مربی سابقش را نگاه نمی‌دارد و همین بداخلاقی به سکوها هم می‌کشد و نتیجه‌اش می‌شود فحاشی و توهین تماشاگران به سرمربی حریف.

در این شرایط نباید ادعای فرهنگی بودن داشته باشیم و تنها کار فرهنگی‌مان بشود برگزاری مراسم‌های نوحه خوانی و مولودی‌خوانی در روزهای شهادت و میلاد. اگر فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها بودجه چند میلیونی برای کارهای فرهنگی دارند که دارند، باید فکری به حال و روز وضعیت فرهنگی بازیکنان و تیم‌هایشان کنند تا یکی به خاطر تیپ عجیبش محروم نشود و دیگری هم به خاطر رفتارهای ناشایستش فضای ورزشگاه را ملتهب نکند و به تیمش در مهمترین بازی فصل چنان ضربه‌ای نزند که همه روزهای خوب گذشته در آنی پَرپَر شود. 

مهدی رحمتی :آقای قلعه‌نویی راحت شدی قهرمانی را از استقلال گرفتی/ قلعه‌نویی: خدا و اهل بیت(ع) جواب شما را داد

همچنین براساس گزارش آنا، کاپیتان استقلال تهران معتقد بود امیر قلعه‌نویی قهرمانی را از این تیم گرفت به همین دلیل در پایان بازی استقلال و تراکتورسازی به سمت وی رفت و حرف‌هایی را علیه سرمربی تراکتورسازی زد.

همانطور که قبل از بازی استقلال و تراکتور پیش بینی می‌شد، بازی روز گذشته دو تیم با حاشیه‌های زیادی همراه بود.حواشی بازی حول محور دو نفر می‌چرخید که در متن ماجرا حضور داشتند. امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی که در سال‌های اخیر مشکلات زیادی با هم داشتند در بازی روز گذشته هم این اختلافات را در زمین بازی نشان دادند.

در بازی روز گذشته و بعد از سوت پایان بازی مهدی رحمتی به سمت قلعه نویی حمله کرد که بعضی از بازیکنان و کادر فنی دو تیم مانع از برخورد فیزیکی این دو نفر شدند.

اما ماجرای درگیری رحمتی و قلعه نویی از این قرار بود که رحمت بعد از سوت پایان بازی به سمت قلعه نویی رفت و خطاب به سرمربی تراکتوری‌ها گفت: «راحت شدی قهرمانی را از استقلال گرفتی، هواداران را ببین چقدر ناراحت هستند و ....»

قلعه نویی در پاسخ به رحمتی گفت: «خدا و اهل بیت با این نتیجه جواب شما رو داد.»

در همین زمان یکی از مدیران باشگاه تراکتورسازی در جواب رحمتی حرف زشتی به او می‌زند که بلافاصله با واکنش سیروس دین محمدی مواجه شد.امیر قلعه نویی، دین محمدی را کنار کشد و خطاب به او گفت: «خودت را درگیر این ماجراها نکن.»

بعد از پایان یافتن ماجراهای وسط زمین، قلعه نویی که قصد خروج از زمین چمن را داشت با صحبت‌های عوامل نیروی انتظامی مبنی بر آرام نبودن جو ورزشگاه مدت زمان کوتاهی در زمین ماند و زمانی که فرهاد مجیدی در اطراف ورزشگاه به طرف تماشاگران رفت، قلعه‌نویی از زمین خارج شد که در زمان خروجش هواداران استقلالب طری‌های آب را به سمت او پرتاب کردند.

قلعه نویی در زمانی که وارد رختکن تیمش شد با شادی و خوشحالی بازیکنان تراکتور مواجه شد و بعد از نوشیدن آب در گوشه‌ای از رختکن نشست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
9
0
زمانی رحمتی برای زدن زیرآب کیروش به نفع قلعه نویی ،به حضور در تیم ملی نه گفت ولی لابی کیروش قوی تر بود و نتیجه شد خروج همیشگی رحمتی از تیم ملی.شاید اینکار نوعی معذرت خواهی از کیروش بود که در فوتبال ما این روشهای عجیب و غریب زیاد دارد.اگر فردا رحمتی به اردوی تیم ملی دعوت شد تعجب نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
10
برنامه 90 با بیش از 3 ساعت وفت برنامه در طول بیش از 10 سال چه کاری در ارتقای فوتبال و تماشاچی آن انجان داده است. باید پذیرفت که از لحاظ تماشاجی ضعف کیفیتی داریم تا جائی که خانواده ها جرئت نمی کنند به ورزشگاه ها نزدیک شوند .
mohammadhosein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
4
29
بنده خدا آقای کیروش حق دارد کسی مثل رحمتی را دعوت نکند .
ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
11
2
شعار هر چه مرده احمدی بر می گرده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
1
12
رحمتی فازش چیه معلوم نیست.
اسم خودشم گذاشته حرفه ای!!!!!!!!
تیم مقابل باید می امد هفت بر صفر می باخت تا جناب رحمتی راضی بشوند!!!!!!
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
10
باید یک نود اخلاقی هم برای فوتبال ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
1
7
رحمتی حرکت خیلی زننده ای کرد فکر می کنم که یک فرد سادوبی سواد هم نمی کرد اقای قلعه نو ی او را به این مقام رساند ه است وحق استادی به ایشان دارد فکر می کنم رحمتی از فوتبال خداحافظی کند بهتر است
ناشناس ف
|
Germany
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
4
به غیر از افرادی که برای رضای خدا و ملت شریف قدم بر میدارند باید بدانیم که هم اکنون فوتبال در ایران از بالاترین رتبه تا حتی برخی از بازیکنان نظر اخلاقی و فساد مالی به سر حد ممکن رسیده است و چنانچه مسولین مربوطه تدابیری نیندیشند مطمئناً عواقب بدی در انتظار این ورزش در ایران خواهد بود .
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
یه جورائی شده فوتبال ماتوایران که بلانسبت بعضیاهرکی دوسه تابازی براکشورش میکنه خیال برش میداره که خیلی گنده شده وملت بایدبهش احترام بذارن نه داداش ملت به ادب واخلاق وسربازمملکت بودن احترام میذارندالبته اینم بگم پول بیت المال راگرفتن وخوردن اینجوریهاهم داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین