کد خبر: ۳۶۶۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

هنرنمایی روی درختان کهن‎سال اصفهان +تصاویر

در کرانه رودخانه زاینده‌رود درختان پوسیده‌ای که لباس سیمانی به تن داشتند با دستان یک بانوی هنرمند با طراحی و نقاشی پرندگان و حیواناتی که در درخت زندگی می‌کنند حیاتی متفاوت گرفته‌اند، به‌گونه‌ای که انگار به گفته یک رهگذر شب را به‌روز تبدیل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : بهار که می‌آید همراه با وزش نسیم خود انگار با خودش همه چیزهای خوب را می‌آورد، اتفاق‌های نو و زیبا تک تک رخ نشان می‌دهد تا بهار اصفهان را باز هم زیباتر کند؛ بهاری که با هنر نیز درآمیخته است.

به گزارش تسنیم، بعضی از اتفاق‌ها به‌قدری زیبا هستند که دوست داریم بارها تکرار شوند، اتفاق‌هایی از جنس زندگی به‌ویژه اگر در کنار رودخانه دوست‌داشتنی زاینده‌رود باشد وقتی ‌که در حاشیه آن دیگر درختان پوسیده وجود ندارد و در عوض به‌جای آن پوسیدگی، پرندگان رنگارنگی را می‌بینیم که حسابی جا خوش کرده‌اند و برای لحظاتی برای دیدن عمیق آن می‌ایستیم و مکث می‌کنیم.

هنرنمایی روی درختان کهن‎سال اصفهان+تصاویر

وقتی‌که تن پیکر درختان کهن‌سال اصفهان، درختانی که تا چندی پیش سیمان و آجر از سر و روی آن‌ها بالا می‌رفت حالا هرکدام به یک بوم نقاشی تبدیل شده که توسط دستان هنرمند و خلاق یک بانو جانی دوباره بگیرد و فرسودگی و کهن‌سالی را زیر نقاب بزک کند.

حالا در کرانه رودخانه زاینده‌رود درختان پوسیده‌ای که لباس سیمانی به تن داشتند با دستان یک بانوی هنرمند با طراحی و نقاشی پرندگان و حیواناتی که در درخت زندگی می‌کنند نقشی بر جای بسته، به‌گونه‌ای که انگار به گفته یک رهگذر شب را به‌روز تبدیل کرده است.

فاطمه حسنی هنرمند اصفهانی تنه پوسیده سیمانی این درختان را نقاشی می‌کند که این سبب خوشحالی مردم اصفهان نیز شده است. آمدن بهار و نقاشی بر تنه درختان بهانه‌ای شد تا با این بانوی هنرمند به گفت‌وگو بنشینیم.

 از چه زمانی ایده نقاشی بر روی تنه درختان پوسیده به ذهن شما آمد و کار خود را شروع کردید؟

این ایده از من نیست از اینترنت است وقتی می‌توان گفت ایده که هیچ‌کس تابه‌حال آن را اجرا نکرده باشد و ما در آن زمینه نخستین باشیم، تقریباً سال 93 بود که خانمی به نام پورنقش بند یک سری نقاشی روی درخت از اینترنت دیدند و به من پیشنهاد اجرای این کار را دادند، وی با سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نیز در ارتباط بود  و گفت در این مورد با این سازمان مذاکره می‌کند.

من برای امتحان یک کار روی یکی از درختان کمال اسماعیل که نقاشی یک سنجاب بود را کشیدم که البته پس از مدتی وی در این مورد ادعای ایده را داده‌اند که درست نیست.

 سازمان زیباسازی شهرداری در آن سال با این طرح موافقت کرد؟

در آن زمان با این طرح موافقت نشد.

 با اینکه با طرح موافقت نشد چرا نقاشی روی درخت را ادامه دادید ؟

 من دوباره شخصاً به سازمان زیباسازی شهرداری مراجعه کردم و طرحم را مطرح کردم آن‌ها نیز در پاسخ به من گفتند که این مورد را بررسی می‌کنند؛ من در این فاصله که هنوز زیباسازی جواب قطعی نداده بود برای نشان دادن طرحی که در ذهن داشتم شروع به کار کردم.

وقتی متوجه شدند که در این فاصله زمانی من کار را شروع کردم اعتراض کرده و گفتند تا اعلام نظر آن‌ها باید صبر می‌کردم اما من می‌خواستم طرحی که در ذهن داشتم را پیاده کنم و در این فاصله با هزینه خودم تنه درخت را نقاشی کردم.

هنرنمایی روی درختان کهن‎سال اصفهان+تصاویر

در حال حاضر موافقت حاصل‌ شده است؟

بله در حال حاضر با سازمان زیباسازی شهرداری به توافق رسیدم و قرارداد بسته شده است.

 شما روی تنه چه درختانی نقاشی می‌کنید؟

روی تنه درختانی که پوسیده و بخشی از داخل آن خالی شده اما درخت هنوز زنده است و ما می‌بینیم که تنه درختان خالی شده را با آجر و سیمان پر کرده‌اند.

اما بیشتر بر روی تنه درختان پرندگان و حیواناتی که بر روی درختان تردد می‌کنند مانند راکون، میمون گربه  است که قبل از آن طرح به سازمان زیباسازی شهرداری ارائه می‌کنم و پس از تائیدیه کار اجرا می‌شود.

نقاشی بر روی تنه درختان از کدام خیابان‌ها شروع ‌کردید؟


 فعلاً از خیابان کمال اسماعیل شروع ‌شد و پس‌ از آن به خیابان فردوسی و سایر خیابان‌هایی که تنه درختان آن خالی شده را با آجر و سیمان پر کرده‌اند.

از چه رنگی برای نقاشی استفاده می‌کنید ؟

 رنگ و روغن

 برخورد مردم از اینکه یک خانم در کنار خیابان بر روی تنه درختان نقاشی می‌کند چگونه است؟

مردم از دیدن این صحنه خیلی استقبال کرده‌اند و اینکه تنه درختان پوسیده نقاشی می‌شود خوشحال‌ هستند و از این بابت تشکر می‌کنند، حتی با آن‌ها عکس می‌گیرند و این استقبال به من انرژی مضاعف برای ادامه کار می‌دهد حتی از نقاشی بر روی تنه درختان هم یک خاطره دارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
چه زیبا....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین