کد خبر: ۳۶۶۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

علی نصیریان برای مردم کتاب خواند

علی نصیریان در نمایشگاه کتاب تهران بخش‌هایی از کتابش را برای مردم خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
این بازیگر پیشکسوت با حضور در فرهنگسرای کتاب بیست و نهمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران در شهر آفتاب قبل از اغاز سخنانش با انتقاد از محل در نظر گرفته‌شده برای مراسم کتاب‌خوانی خود گفت: به نظرم فضای این مکان اصلا برای کتاب‌خوانی مناسب نیست، اما به هر حال ما این کار را انجام می‌هیم.

او با بیان اینکه خود را نویسنده نمایشنامه نمی‌داند در عین حال اظهار کرد: اما یک‌سری کارهایی را از اواخر دهه 20 و از اواسط دهه 30 شروع کردم، چون به نوشتن در حوزه تئاتر علاقه داشتم. بخشی از کارهای تئاتری که من از دهه 30 تاکنون انجام داده‌ام متعلق به تئاتر سنتی است؛ یعنی تئاتری که به اسم سیاه‌بازی معروف است.

نصیریان افزود: در گذشته مطربانی برای عروسی‌ها و مولودی‌ها به منازل دعوت می‌شدند و همچنان که تعزیه برای مراسم سوگواری اجرا می‌شد، تئاتر سنتی عامیانه شادمان هم برای مراسم جشن در زمانی که تلویزیون و موارد تفننی وجود نداشت اجرا می‌شد. این گروه‌ها تئاتری بودند که مردم را سرگرم می‌کردند.

به گزارش ایسنا، این بازیگر که این روزها در سریال «شهرزاد» ایفای نقش می‌کند با اشاره به علاقه خود به تئاتر سنتی ادامه داد: از دهه 40 تخت حوضی را به صحنه تئاتر امروز و تئاتر جدید آوردم. بسیار به آن علاقه‌مند بودم و چندین کار در این زمینه انجام دادم. نمایش سیاه، پهلوون کچل و امیرارسلان از جمله این نمایش‌ها بود. مهمترین و آخرین کاری که در این زمینه انجام دادم نمایشی بود به اسم دیوان تئاترال که در جشن هنر شیراز در سرای مشیر روی حوض سرای مشیر با یک گروه بسیار خوب آن را اجرا کردم. در همان زمان در یک سمینار گفت‌وگویی داشتم و حرف‌هایی درباره تخت حوضی زدم که آن‌ها در مقدمه این کتاب چاپ شده است.

او سپس مقدمه کتابش را که درباره تئاتر تخت حوضی است برای حاضران خواند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین