کد خبر: ۳۶۶۶۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
آمریکا و عربستان تلاش می‌کنند در منطقه فضای التهاب و تشنج را توسعه دهند

واکنش‌ها به خبر آزمایش‌موشک با برد ۲هزارکیلومتر/وزیردفاع: چنین آزمایشی نداشته‌ایم

در حالی که امروز معاون ستاد کل نیروهای مسلح از آزمایش موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر و خطای ۸ متر در روزهای اخیر خبر داده بود، وزیر دفاع با بیان این‌که «هیچگاه در اقدامات دفاعی از جمله آزمایش‌های موشکی توقفی نداشته‌ایم» گفت: آزمایش موشکی با بُرد منتشر شده در رسانه‌ها نداشته‌ایم.»
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در خصوص بحث دفاعی کشور اظهار کرد: آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها تلاش می‌کنند در منطقه فضای التهاب و تشنج را توسعه دهند و اصطلاحا ایران‌هراسی را در راس برنامه‌های خود قرار دادند و هر اتفاقی می‌افتد با این موضوع مرتبط می‌کنند.واکنش‌ها به خبر آزمایش موشک بالستیک ۲۰۰۰ کیلومتری/سردار دهقان: چنین آزمایشی نداشته‌ایم

به گزارش آفتاب، وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در بحث دفاع اساسا دکترین ما دفاعی است، افزود: ما هیچ گاه با نگاه تهاجمی حرکت نکرده‌ایم و آن چه انجام می‌دهیم ارتقاء ‌توان دفاعی کشورمان است.

دهقان با بیان اینکه اقدامات ما برای تامین امنیت کشورمان است زیرا قدرت دفاعی ایران عامل ثبات منطقه نیز می باشد، گفت: امنیت و توسعه منطقه در گرو هم و توان دفاعی ما ضامنی بر این موضوع است.

وی افزود: کسانی که از فرامنطقه در منطقه ما حضور دارند سعی می کنند حضورشان را موجه جلوه دهند و هر خبر و مسئله‌ای را به عاملی برای تهدید خودشان تبدیل کنند.

وزیر دفاع تاکید کرد: هیچگاه ایران اسلامی چشم طمع به کشوری ندارد و برای ثبات منطقه نیز هزینه پرداخت می‌کند، لذا کسانی که این مسائل را مطرح می کنند مانورهای هر روزه آمریکا و کشورهای مشترک و خرید موشک‌های دوربرد عربستان را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش آفتاب، امروز برخی رسانه‌ها به نقل از سردار علی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح نوشته بودند که «موشکی با برد 2000 کیلومتر با خطای 8 متر را ما دو هفته پیش تست کردیم، خطای 8 متر یعنی هیچ، یعنی صفر، یعنی بدون خطا. این موشک بالستیک را می‌توانیم هدایت کنیم، از جو خارج شده و مجددا به جو بازگشته و بدون خطا به هدف اصابت کند.»معاون ستاد کل نیروهای مسلح نام این موشک را اعلام نکرده است.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، موشک‌های بالستیک 2 هزار کیلومتری ایران شامل موشک‌های قدر اف و سجیل 1 و 2 می‌شوند.آخرین موشک بالستیک دوربرد ایرانی که سال گذشته رونمایی شد، موشک عماد بود که بعدها برد آن 1700 کیلومتر اعلام شد. در این موشک، برای نخستین بار از کلاهکی استفاده شده بود که قادر به هدایت کلاهک تا لحظه اصابت به هدف بود.

واکنش‌ها به خبر آزمایش موشک بالستیک ۲۰۰۰ کیلومتری/سردار دهقان: چنین آزمایشی نداشته‌ایم
واکنش‌ها به خبر آزمایش موشک بالستیک ۲۰۰۰ کیلومتری/سردار دهقان: چنین آزمایشی نداشته‌ایم

اخیرا، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان نشست "ایران موشکی" که مشهد مقدس برگزرا شده بود، طی سخنانی گفته بود که، "موشک سجیل جدیدی که نسبت به سجیل 1 شرایط بهتری دارد و دارای هدایت پایانی مسیر است به‌زودی وارد ظرفیت سپاه می‌شود.منظور سردار حاجی‌زاده از هدایت پایانی مسیر، همان تکنولوژی‌‌ای است که در موشک‌ عماد به‌کار رفته بود.

همچنین رسانه‌های مختلف غرب این خبر را جزو خبرهای مهم روز قرار دادند. خبرگزاری رویترز نوشت: «در حالیکه تهران اصرار دارد برنامه موشکی‌اش کاملا دفاعی است، یک مقام نظامی اعلام کرد ایران یک موشک بالستیک میان‌برد هدایت شونده دقیق را دو هفته پیش آزمایش کرده است.»رویترز به ادعاهای آمریکا و متحدینش نیز اشاره کرد که این آزمایش‌ها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال سعی کرد این آزمایش را به توافق هسته‌ای پیوند بزند و نوشت: «ایران در آخرین مورد از مجموعه آزمایش‌ها پس از اجرای توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، یک موشک بالستیک دیگر پرتاب کرد.»

شبکه‌های آمریکایی فاکس‌نیوز و ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا نیز هماهنگ با وال‌استریت‌ژورنال بر اجرای این آزمایش پس از اجرای برجام تأکید کردند.

روزنامه الشرق‌الاوسط وابسته به خاندان سعودی که در لندن منتشر می‌شود و روزنامه تایمز‌آواسرائیل در تیتری مشابه نوشتند: «ایران مدعی است یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است.»

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز نوشت: ایران یک موشک بالستیک میان‌برد را با موفقیت آزمایش کرد. خبرگزاری رسمی دولت چین، شینهوا نیز خبر آزمایش موشکی ایران را منتشر کرد.

خبرگزاری الجزیره نیز در خبری با تیتر «مقام نظامی: ایران موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرد» نوشت: «واشنگتن علی‌رغم اینکه تحریم‌های هسته‌ای را در ماه ژانویه برداشت، تحریم‌های جدیدی را پس از آزمایش‌های اخیر علیه تهران وضع کرده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
1
بعضی خبرگزاری ها موشکی هم ازمایش نشه خبرش رو منتشر میکنند چون به دنبال تنش افرینی و تحریک هستند و هدفشون هم روشنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
1
يكي ميگويد داشتيم يكي مي گويد نداشتيم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین