کد خبر: ۳۶۶۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

کره‌جنوبی: هرگز کره‌شمالی دارای سلاح هسته‌ای قبول نخواهیم کرد

وزارت دفاع سئول اعلام کرد: کره جنوبی و جامعه بین‌الملل هرگز نمی‌تواند کره شمالی را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای بپذیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
مون سانگ گیون، سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در پی اظهارات رهبر کره شمالی گفت: این موضع همیشگی ما و جامعه بین‌المللی است که هرگز کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: دولت سئول تمام تلاش خود را خواهد کرد که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را از طریق اعمال تحریم شدید و فشار کنار بگذارد.

او با اشاره به پیشنهاد رهبر کره شمالی مبنی بر مذاکرات نظامی دو جانبه میان دو کشور گفت: هیچ گونه حس نیتی در این پیشنهاد وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون سانگ گیون تشریح کرد: وقتی که این کشور خود را یک کشور هسته‌ای می‌نامد و اقدامات تحریک آمیز مانند آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک انجام می‌دهد در این صورت هیچ حسن نیتی برای انجام مذاکرات در راستای کاهش تنش‌های نظامی در این کشور مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: زمانی درهای مذاکره باز خواهد بود که پیونگ یانگ از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد و گام‌های قابل توجهی برای کنار گذاردن تسلیحات هسته‌ای انجام دهد.

همچنین وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی نیز با بیان اظهارات مشابه اعلام کرد: تا زمانی که کره شمالی اقدامات تحریک آمیز خود کنار نگذارد نمی‌توان شاهد مذاکرات سازنده میان دو کره بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین