کد خبر: ۳۶۶۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

جیمبوی مدرن در سال ۲۰۱۸ متولد می‌شود/ عکس

هواپیمای شخصی که برای پرواز به باند فرودگاه نیازی ندارد تا سال ۲۰۱۸ روانه بازار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهندسان یک شرکت آلمانی ادعا کرده‌اند در حال طراحی یک هواپیمای شخصی هستند که قادر است بدون سر و صدا و نیاز به باند فرودگاه از مقابل خانه‌ها به پرواز دربیاید.

به گزارش تارنمای تلگراف، نخستین شرکت سازنده هواپیماهایی که پرواز و فرود عمودی دارند موسوم به لیلیوم اویشن در حال طراحی یک هواپیمای برقی ۲ نفره است که خلبان برای پرواز با آن تنها به ۲۰ ساعت آموزش نیاز دارد و می‌تواند با سرعت ۲۵۰ مایل (حدود ۴۰۲ کیلومتر) بر ساعت پرواز کند.

این هواپیمای کوچک که تنها ۲۵ کیلوگرم وزن دارد می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود و این یعنی برای پرواز به باند فرودگاه نیازی ندارد و می‌توان آن را در مقابل خانه یا حیاط پارک کرد.

شرکت سازنده می‌گوید این هواپیما راه را برای ساخت دسته جدیدی از هواپیماهای ساده‌تر و سریع‌‍تر که بیش از پیش دوست‌دار طبیعت هستند هموار می‌کند و از سال ۲۰۱۸ روانه بازار می‌شود.

دنیل وایگند، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت گفت: «هدف ما ساخت هواپیمایی است که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما درصدد ساخت هواپیمایی هستیم که بتواند به صورت عمودی پرواز کند و فرود بیاید و به زیرساخت‌های پیچیده و گران‌قیمت فرودگاه نیازی نداشته باشد.»

وی افزود: «ما برای کاهش صدا و آلودگی این هواپیما از موتورهای برقی استفاده می‌کنیم تا بتوان در نزدیکی مناطق شهری نیز از آن استفاده کرد.»این هواپیمای شخصی دو نفره قادر است با سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

طبق اعلام این شرکت، هدف آن یافتن مشکلاتی است که دارندگان هواپیماهای شخصی در حال حاضر با آن مواجهند. از جمله این مشکلات می‌توان به این نکته اشاره کرد که رسیدن به فرودگاه بیش از مدت زمان پرواز وقت‌گیر است.

هر چند بالگردها به عنوان یک جایگزین مطرح هستند اما علاوه بر پرسر و صدا بودن پرواز با آنها دشوار و نیازمند مجوزهای گران‌قیمت و هزینه نگهداری و تعمیرات آنها نیز زیاد است.این هواپیما برای پرواز تنها به یک فضای مسطح به مساحت ۱۵ در ۱۵ متر نیاز خواهد داشت.

شرکت لیلیوم اویشن که زمستان سال ۹۴ تاسیس شد را ۴ مهندس پرواز که فارغ التحصیل دانشگاه فنی مونیخ در آلمان بودند راه‌اندازی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین