کد خبر: ۳۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

لاریجانی: وزرات خارجه فضاحت حكمرانان آمریكایی را به دیوان لاهه بكشاند

رییس مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه خواست كه فضاحت حكمرانان آمریكایی در توقیف دو میلیارد دلار اموال ایران را به دیوان بین المللی لاهه بكشاند و با قدرت از حقوق ایرانیان دفاع كند.
آفتاب‌‌نیوز : علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز سه شنبه مجلس به راهزنی آمریكا در دستبرد به اموال ایران اشاره كرد و اظهارداشت: این اقدام كه خلاف همه قواعد بین المللی و شبیه دزدان سرگردنه است و با پررویی و سبك سری چنین كاری را انجام داده اند و عجیب تر آن است كه حتی وقتی با قوانین داخلی آمریكا هم چنین اقدامی میسر نبود در كنگره مصوبه ای فقط برای این پرونده تصویب كردند.
وی افزود: این هم مدل قانونگذاری در دمكراسی آمریكایی است كه قانون را در مسیر تباهی خویش به قواعد ظالمانه بدل كردند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نباید این گستاخی آمریكا را بی پاسخ گذاشت و باید وزارت امور خارجه این فضاحت حكمرانان آمریكایی را به دیوان بین المللی لاهه بكشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع كند و از كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم می خواهم موضوع را با جدیت دنبال كند.
لاریجانی همچنین با تبریك میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز پاسدار و جانباز افزود: امام حسین (ع) در دوران جوانی در جنگ های صفین و نهروان حضور داشت و مردم را به شركت در جنگ ترغیب كرد و او بود كه در جنگ صفین در گرفتن مسیر آب از دست دشمنانان نقش داشت تا جایی كه امام علی (ع) گفت این نخستین پیروزی است كه به بركت حسین به دست آمد.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) در دوران امامت برادراش امام حسن (ع) به طور كامل از سیاست وی دفاع كرد و به صلح امام حسن (ع) وفادار بود تا جایی كه در برابر خواست های مكرر مردم عراق برای آمدن آن حضرت به كوفه حتی پس از شهادت برادرش حاضر به قبول رای آنان نشد و فرمود تا وقتی كه معاویه زنده است نباید دست به اقدامی زد.
نماینده مردم قم در مجلس همچنین گفت: یعنی امام حسین (ع) در فاصله 10 سال به خاطره پیمان امام حسن (ع) حكومت معاویه را تحمل كرد و وقتی معاویه اقدام به گرفتن بیعت برای یزید كرد و با روی كار آمدن یزید نهضت حسینی آغاز شد كه الگوی همه نهضت های آزادی بخش اسلامی در همه ادوار مختلف شد.

وی ادامه داد: شاید تعبیر امام علی (ع) درباره او كه وی را الگوی حق نامید از این جهت مورد نظر بوده است كه حركت در عالم اسلام در مبارزه با مستكبرین با تاسی به قیام آن حضرت جان می گیرد و این غیرت مجاهدانه و وفای به عهد را مقایسه كند با خصلت برخی از حاكمان كشورهای اسلامی و بدعهدی مستكبرین تا دور افتادگی جهان امروز از حق طلبی را به خوبی درك كنیم.
رییس قوه مقننه افزود: پاسداران چنین شخصیتی را نماد سبك زندگی خویش قرار دادند و چهار دهه بعد از انقلاب با عزت مجاهدانه زیستند و سرافرازی به ملت هدیه كردند.
لاریجانی تصریح كرد كه چه در بحران های داخلی پس از انقلاب و چه در دفاع مقدس پاسداران غیور و شجاع با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب صیانت كردند و جانبازان صبور كه شهدای زنده محسوب می شوند راه حضرت ابوالفضل (ع) را طی كردند.

وی یادآور شد: قافله مقدس شهادت همچنان در اردوگاه دوستان خدا و پاسدارن غیرتمند راه حسینی را طی می كند و خود را در بند مرزهای جغرافیایی نكرده است. امروز دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با ستم پیشگان تكفیری را وظیفه جهادی خود تلقی كرده و در چند روز گذشته شهدای پاسدار مازندران شعله های تعشق حسینی را افزون كرده اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تروریست های ناجوانمرد در هنگام آتش بس در سوریه دست به جنایت زدند كه به نظر می رسد طراحی آتش بس و ساماندهی ارسال سلاح به سوریه كه اخیرا یك كشتی سلاح از سوی اروپا به سوریه ارسال شد نشانگر نقشه ای بود كه بتواند در مذاكرات زوری و صوری دست آورد بیشتری براتی خود فراهم كنند.

لاریجانی اظهار داشت: برای غرب و آمریكا چیزی از این نكبت بارتر نیست كه در حالی كه از دست داعش و جبهه النصره به فغان آمده اند برای بهره برداری تاكتیكی كشتی سلاح به سوریه ارسال كنند اما مطمئن باشند این سلاح ها در آینده در دست تروریست ها به سوی خودشان سرازیر خواهد شد و این سنت الهی است كه خداوند پاسخ ظالمان را در دنیال می دهد.
وی یاد دلیر مردان شجاع پاسدار در این مبارزه مقدس را گرامیداشت و به روان شهدای عزیز پاسدار درود فرستاد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روابط عمومی سپاه كربلا مازندران، محمد بلباسی از قائمشهر ، علی جمشیدی از نور ، رضا حاجی زاده از آمل ، حسن رجایی فر و سید رضا طاهر از بابل ، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید كمالی از میاندرود ، علیرضا بربری از بابلسر ، علی عابدینی از فریدونكنار ، حسین مشتاقی از نكا ، رحیم كابلی و یدالله قنبری از بهشهر 13 مدافع حرم بودند كه اخیرا در سوریه به شهادت رسیدند.

** گل های رز زینت بخش جلسه علنی امروز مجلس
به گزارش ایرنا، جلسه علنی امروزمجلس شورای اسلامی به مناسبت سوم شعبان با گل های رز جلوه خاصی گرفته بود چراكه روی میزهای نمایندگان گل های قرمز رز گذاشته شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین