کد خبر: ۳۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

تبلیغ و معرفی محصولات غیرمجاز در زمینه سلامت ممنوع شد

طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، با موافقت مجلس به تصویب رسید.
آفتاب‌‌نیوز : نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و‌ آسیب رسان به سلامت را به تصویب رساندند که به موجب ماده 1 آن ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع به هر طریقی از جمله رسانه‌های داخلی و یا فضای مجازی درباره‌ آثار مصرف و فرایند دارویی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، گیاهی، طبیعی، مکمل، و همچنین تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشی و هرگونه خدمات سلامت ممنوع است. و مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه 6 و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی برای 2 تا 5 سال محکوم می‌شود و در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود علاوه بر جبران معادل 2 تا 5 برابرخسارت به عنوان جزای نقدی به مجازات اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس تبصره ماده 1 طرح ممنوعیت تبلیغات محصولات آسیب رسان انتشار تبلیغات موضوع این قانون از سوی رسانه‌های جمعی موجب محکومیت مدیر مسئول در رسانه‌های چاپی یا عناوین مشابه به مجازات مندرج در این قانون می‌باشد.

سازمان غذا و دارو موظف است نسب به برچسب گذاری مواد و فرآوردهای محصولات موضوع این قانون از طریق بخش خصوصی صاحب صلاحیت که صلاحیت آنها را تعیین واعلام می‌کند بر روی کلیه محصولات و فرآوردهای دارویی، خوراکی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات مصرفی غیر پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی در حدود امکانات شناسه‌های منحصر به فرد جهت کنترل و اصالت و پیگیری محصولات اقدام کند و بالاخره بر اساس ماده 3 کلیه وزارت‌خانه‌ها و ارگا‌ن‌های ذیربط موظفند در جهت برخورد با تبلیغات این نوع کالاها در فضای مجازی با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همکاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین