کد خبر: ۳۶۶۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

ايران درصدد كسب ميزباني اجلاس بين‌المللي مبارزه با فساد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت كه به دليل آمادگي جمهوري اسلامي ايران به منظور برگزاري اجلاس ساليانه و مجمع عمومي مبارزه با فساد، موضوع كسب ميزباني آتي اين اجلاس را رسما در نشست چين مطرح مي كند.
آفتاب‌‌نیوز :
نهمين دوره اين اجلاس از فردا چهارشنبه به مدت سه روز در شهر «تيانجين» چين با حضور نمايندگان بيش از يكصد كشور عضو برگزار مي شود.

«ناصر سراج» روز سه شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا گفت كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي برگزاري چنين نشستي را دارد و اين موضوع را با مجوزي كه از جانب آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در اختيار دارد، در نشست فردا مطرح مي كند.

وي ابراز اميدواري كرد: طرح اين موضوع با نظر مثبت رياست كل اجلاس كه هم اكنون در اختيار چين است مواجه شده و اين ميزباني به كشورمان داده شود.

سراج تصريح كرد كه در صورت نبود نامزد ديگري براي ميزباني، به طور حتم جمهوري اسلامي ايران مي تواند برگزار كننده اين نشست مهم بين المللي باشد.

وي در خصوص برگزاري اجلاس نهم و محورهايي كه قرار است از سوي ايران در آن مطرح شود، گفت: در نشست سال گذشته موضوعي با محوريت مبارزه با «افراد فاسد و فراهم شدن زمينه هاي بازگشت آنان به كشور» مطرح شد كه با استقبال شركت كنندگان همراه بود. در نهمين دوره اين نشست در چين كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان سخنران بخش اول انتخاب شده، قرار است ادامه همان بحث اما به شكلي جدي تر و با عنوان «جلوگيري از تابعيت مضاعف افراد فاسد» مطرح شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشورمان گفت كه مبارزه با مفسدان مالي فراري، دغدغه بسياري از كشورها است و اميدوارم در نشست پيش رو بتوانيم به ديدگاهها و نقطه نظرات مشتركي جهت رسيدن به اهداف عالي اين تشكل دست يابيم.

او گفت كه همچنين قصد دارد در حاشيه اين اجلاس با نمايندگان كشورهايي كه برخي افراد فاسد اقتصادي و فراري به آنجا پناهنده شده اند، در خصوص چگونگي همكاري جهت بازگشت آنان به گفت وگو بپردازد.

سراج گفت كه در همين رابطه نشستي نيز روز گذشته (دوشنبه) با وزير نظارت چين داشته و در اين ملاقات در خصوص گسترش همكاريها در زمينه برخورد جدي با افرادي كه مرتكب ارتشاء و اختلاس شده و به كشورهاي عمدتا غربي پناهنده شده اند، به توافقات خوبي دست يافته است.

رئيس سازمان بازركسي كل كشورمان تاكيد كرد: كشور چين به دليل داشتن مشكلات عديده در اين زمينه، از تجربيات خوبي برخوردار است و تاكنون توانسته تعداد قابل توجهي از مفسدان مالي خود را به كشور بازگرداند. بنابراين تبادل تجربيات دو كشور در اين زمينه مي تواند بسيار موثر و راهگشا باشد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگري از سخنان خود از تصويب ايجاد «آكادمي آمبودزمان هاي آسيايي» در تهران خبر داد و افزود: قرار است در همين رابطه به زودي هياتي به سرپرستي قائم مقام وزير نظارت چين و سه كشور ديگر عضو سفري به تهران داشته باشند تا با بررسي و بازديد امكانات موجود، مجوز فعاليت رسمي آكادمي در تهران رسما صادر شود.

سراج ادامه داد: قرار است دانشجوياني از كشورهاي عضو آمبودزمان آسيا با حضور در ايران و مشاركت در دوره هاي آموزشي كه به همين منظور برگزار مي شود، به كسب تجربه بپردازند تا بتوانند در كنار ديگر اعضا، نقش اساسي خود را براي توسعه فعاليت‌هاي آمبودزماني ايفا كنند.

گفتني است، اجلاس ساليانه و مجمع عمومي مبارزه با فساد كه بيش از يكصد عضو دارد، هر سال در يكي از كشورهاي عضو برگزار مي شود.

كشور روسيه سال گذشته ميزبان اين اجلاس با حضور بيش از 135 كشور بود و چين از فردا چهارشنبه ميزبان نهمين دوره آن با حضور جمهوري اسلامي ايران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
1
هیچ جای دنیا به اندازه ایران برازنده این میزبانی نیست!!!!!!!!!! توی کشور ما اصلا از فساد خبری نیست. تازه میتونیم برای شرکت کنندگان در اجلاس هم کارگاه آموزشی هم برگزار کنیم!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین