کد خبر: ۳۶۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

معاون شهردار تهران: جلسه شهردار تهران با نمایندگان مجلس سیاسی نبود

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: جلسه اخیر قالیباف با نمایندگان مجلس سیاسی نبوده و در خصوص برنامه ششم توسعه مباحثی انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز : ناصر امانی در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به انتقاداتی که در خصوص عدم همکاری شهرداری در خصوص توسعه شبکه فاضلاب گفت: در بسیاری از موارد ما از حق شهرداری عبور کردیم تا کار مردم در زمینه فاضلاب پیش رود. ما در این زمینه سه کمیته راه اندازی کرده ایم تا برخی از مشکلات موجود را برطرف کنیم و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های فاضلاب به معنای همکاری شهرداری بوده است.

به گزارش مهر، او ادامه داد: مصوبه ای که شورا در خصوص آب و فاضلاب منطقه ۲۲ تصویب کرده، ما را دچار محدودیت کرده است و لایحه جدیدی برای اصلاح این موضوع در حال حاضر تدوین کرده ایم. منطقه ۴ تصفیه خانه دارد که در اختیار منطقه نیست و معاونت خدمات شهری باید پیگیری کند. به شهردار منطقه 4 دو بار تذکر داده شده که وی دلایلی را می آورد اما موضوع را پیگیری می کنیم.

او با اشاره به انتقاد دیگر اعضای شورای شهر تهران در خصوص برخورد شهرداری با وزات صنعت و معدن و سازمان میراث فرهنگی گفت: شهرداری تهران بنا بر تعامل دارد، ما اصلا نه ابزار و نه امکان برخورد انتظامی و خشن با وزارتخانه داریم. وزارتخانه ای که چند هزار متر تغییر کاربری داده، کمیسیون ماده ۱۰۰ رای داده و سه سال از این رای می گذرد. رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را هم به یک سوم تقلیل داده و دوبار تعهد کرده اند که این حق قانونی شهر و شهروندان را پرداخت کنند. شهرداری چه کار کند؟ آیا با ساندویچ فروشی و مغازه های خرد برخورد کنیم یا اگر وزارتخانه ای که خودش مسئول این کار در کل کشور است تخلف کرد، نباید شهرداری به شکلی اخطار دهد و بگوید این را با هم توافق کنیم و این توافق را اجرایی کنیم؟

امانی در ادامه در خصوص تذکر یکی از اعضا درخصوص مهمانی شهردار تهران با نمایندگان مجلس گفت: شهرداری تهران و شهردار تهران طی دوران مسئولیت خود بارها با نمایندگان مجلس جلسه گذاشته بیش از ۳۰ بار جمعی با کمیسیون ها و فراکسیون جلسه گذاشته است دغدغه انتقال نگرانی های شما به نماینده مجلس در جلسه ای که فرمودید شبهه سیاسی دارد، آقای چمران از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشته آیا غیر از این بود که آقای قالیباف نگرانی خودشان را از برنامه ششم منتقل کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین