کد خبر: ۳۶۷۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

مجسمه هیتلر 17 میلیون دلار فروخته شد +عکس

مجسمه هیتلر در حال نیایش که توسط یک مجسمه ساز ایتالیایی از شمع ساخته شده، روز یکشنبه در بازار حراج نیویورک به قیمت 17 میلیون دلار توسط شخصی ناشناس خریداری شد.
آفتاب‌‌نیوز : این مجسمه که از شمع فشرده ساخته شده است در سال 2011 توسط موریزو کاتالن، مجسمه ساز و هنرمند بحث برانگیز و طنز پرداز ایتالیایی ساخته شد.

به کزارش عصرخبر، مجسمه ساز ایتالیایی با مهارتی خاص مجسمه آدولف هیتلر پیشوای نازی‌ها که در سال 1945 خودکشی کرد، را در حالی که بر زانو نشسته و به بالا نگاه می کند، ساخته است.

مجسمه هیتلر 17 میلیون دلار فروخته شد +عکس

مجسمه دارای دو شکل کاملا متفاوت است وقتی کسی از پشت به مجسمه نگاه کند مجسمه سیمای یک نو جوان عادی با کت و شلوار سربی رنگ مشاهده می کند اما وقتی از روبری مجسمه قرار می گیرد، سیمای آدولف هیتلر که شعله جنگ جهانی دوم را بر افروخت و باعث کشته شدن 59 میلیون انسان شد را مشاهده می کند.

هنرمند و مجسمه ساز ایتالیایی که در سال 1960 در "پادوا" واقع در شمال ایتالیا متولد شد، نام مجسمه هیتلر را «Him» یا به عبارتی "او" گذاشت و خریدار را به پرداخت 17 میلیون و 200 هزار دلار وادار کرد .

این مجسمه در سال 2012 نیز در لهستان در بازداشتگاه سابق یهودیان به نمایش گذاشته شد اما با مخالفت و اعتراض یهودیان روبر شد و از آنجا برداشته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین